Enterprise en Education Edities

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROYONIX

Banned
Lid geworden
14 apr 2011
Berichten
4.636
Als maar tussen Windows 10 Enterprise en Windows 10 Education geen verschil is waarom Enterprise versie ( of allebei ! ) gewone elke consument niet kopen of gebruiken kan ??

Bij allebei heb je meer mogelijkheden voor systeembeheerders bij allebei kan je bepaalde ongewenste website op eigen manier blokkeren, vervolgens bij allebei kan je op eigen keuze bepaalde updates helemaal weigeren en absoluut hoef je niet installeren ( als je ze niet wil ! ) etc..etc.. En zeer veel meer wat wij nu op elke andere windows-voorgangers konden..
Nu bij windows 10 kan je zoiets alleen maar met ( als je handig bent ! ) omwegen regelen of met bepaalden tooltjes etc...
Enterprise voor giga-bedrijven is en Education versie voor studenten ...hee?? :( belachelijke onbegrijpelijke ONzin is dat !

Waarom is dat niet of word dat niet ook officieel voor elke consument mogelijk ? en dus allebei versies voor iedereen beschikbaar voor gebruik ... ?

P.S. Wist u dat ook ? ==> KLIK HIER !:shocked:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Enterprise edities waren in het verleden ook alleen maar voor bedrijven beschikbaar via volume licenties.
De Education versies is speciaal voor studenten, die hebben altijd al voordelen gekregen.
https://www.surfspot.nl/microsoft-windows-10-education-studenten.html
MS hoopt natuurlijk dat ze aan het OS blijven hangen en het iedereen aanraden.
Het is gewoon bedrijfspolitiek waar ze hun redenen voor hebben.
 
Laatst bewerkt:
Heh ...Als je zo allemaal wat Enterprise en voor studenten versie kunnen bekijkt, pro. versie is ook niet zo meer erg aantrekkelijk ..
Maar wat wij kunnen nog doen als wij ook verder willen eens zal ook en windows 7 en ook windows 8 stoppen :(

Op andere kant Microsoft zelf is ook wereldwijd over w10 klachten bezig te verzamelen, en .....in korte toekomst misschien toch eens W10 aangepast zal worden ( moeilijk te geloven maar toch ) moeten wij gewoon nog poosje wachten ...:confused:

P.S. En toch blijft vraag is het mogelijk thuis als gewone consument überhaupt zoiets te gebruiken ?
 
Laatst bewerkt:
Technisch zijn er doorgaans wel manieren om dergelijke software te gebruiken (en soms mag dat gewoon, als het een bedrijfsmedewerker of schoolganger betreft) maar de originele licentiehouder (bedrijf of school) kan in de problemen raken als de licenties worden misbruikt.
Overigens is het hele verhaal ook afhankelijk van de manier van activeren (via KMS of MAK, google/wikipedia er maar op).

Uiteraard ga ik niet in op manieren om dergelijke software alsnog te (kunnen) gebruiken.

Tijs.
 
:confused: Triest is dat alles, stel maar nu dat een consument geld voor Enterprise versie heeft en die toch niet mag gebruiken etc ..:(

Conclusie uit dit verhaaltje zal kunnen uitkomen ( logisch toch ? :( ) ...
En dat voelen ze mensen of zullen mensen wereldwijd voelen, rond ook te lezen kan je zoiets ( dat zijn geen mijn woorden ! ) dat Microsoft wereld-baas wil boven iedereen met zo'n een dwang windows versie worden en iedereen onder eigen duim en eigen gaten hebben op die manier wil etc..
Sprake is dan nu over Pro. Home end de rest alle andere versies wat wel voor consumenten beschikbaar zullen zijn ...:(
 
@Royonix: Je betaalt voor wat je krijgt: Betaal je meer, dan krijg je meer (Enterprise/Pro/Business/Ultimate), betaal je minder, dan krijg je minder (Starter, Home, Home Premium).
Geen idee waarom je daar nu zo'n punt van maakt, per slot heeft lang niet iedereen behoefte aan of nut van alle mogelijkheden van (bijv.) Enterprise.
Voorbeelden:
- Een thuiswerker heeft geen Windows domeinserver, dus heeft geen enkel nut bij de mogelijkheid hun werkstation in het domein te laten opnemen.
- Een thuiswerker die in NL woont heeft doorgaans geen nut van hogere Windows versies die meertalig te maken zijn.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
:confused: @ Ach dnties kom op je praat nu filosofisch en misschien namens jezelf ik ben wel iemand die graag alles liever als maar abonnement en OS ( MOET ! ) betalen moet alles ook kan, of alle mogelijkheden uit windows er uit halen kan etc..
Als maar Microsoft doen met mij alles wat hij via windows wil en kan, waarom ik zelf vanuit een hogere en betere W10 versie ook alle voordelen gebruiken of benutten niet zou kunnen ? ..:(

P.S. Heb je wel die vanuit mijn link boven artikel over w10 gelezen ? :( ?
 
Laatst bewerkt:
Tsja, Microsoft verdient meer aan 'hogere versies', bovendien hebben de 'hogere versies' vaak/doorgaans een systeembeheerder voor de klant die het (volledige) beheer doet en weet waar hij mee bezig is.
Op dezelfde manier wil die zelfde systeembeheerder de (volledige) controle kunnen hebben over wat er wel en niet op het systeem gebeurt (updates, software etc.) want als de updates (of de gebruiker) Windows (of de applicaties die daarin draaien) in de soep gooien dan wordt de systeembeheerder erop aangekeken, het kost (de gebruiker en de systeembeheerder) tijd om het te repareren etc.

Dus Microsoft neemt de verantwoordelijkheid bij de 'normale' eindgebruiker uit handen en geeft de systeembeheerder (bij hogere versies) meer mogelijkheden.

Natuurlijk hoort de systeembeheerder te weten waar hij mee bezig is (is hij voor opgeleid); dat mag je niet verwachten van een 'normale' eindgebruiker.

Tijs.
 
:confused: Wij hebben wel ( oudere generatie dus ) Internet vrijheid geproefd, onze tijdperk is voorbij en nu met w10 nieuwe generatie moet mee leren leven ..... helaas.....

Nu komt dus een tijdperk dat je met iets mee moet leven en leren leven, en iets dat je niet veranderen kan nu komt dus iets dat je gedwongen gebruiken tegen eigen zin bent, om door leven makkelijker zogenaamd te kunnen en dat is te vergelijken met slavernij uit middeleeuwen toch ...:(

Roy
 
Laatst bewerkt:
Niemand verplicht je om met Windows te werken. Staat Windows of Microsoft je niet aan ben je vrij om een ander besturingssysteem te kiezen waar je wel zelf alles kan bepalen.
 
Jaawel Leon dat weet ik toch:confused:

Maar zoals ik zei nu is te-laat voor alles, opnieuw wennen en leren op nieuwe besturing-systeem pas niet bij mijn leeftijd meer en wil ik dat niet meer ( denk ik ook dat uit windows generatie niemand leuk zoiets vind' ! ), ben geboren bijna met windows ( maar toch ietjes meer ouder ben ik ! ) en met windows ben opgegroeid ook ...
Nu paar jaartjes dat ik misschien nog heb, zal toch even klein beetje tegen al die Internet slavernij nieuwe-stress moeten :( ....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan