entertoets (enter toets) en tabtoets (tab toets) vallen uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenvt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
probleem:

- entertoets + tabtoets werken plots niet meer. Niet duidelijk welke actie dit triggert. Weet ook niet of dit door een handeling van mij gebeurt.

- laptop samsung RF711

- als heropstart, dan werkt alles opnieuw prima. Dus is niet te wijten aan defect in mijn toetsenbord lijkt me. is software-gerelateerd denk ik.

- enter of tab samen met een functietoets werkt nog wel. dus in MS Word bijvoorbeeld, werkt een enter (volgende regel) niet, maar nieuwe pagina (ctrl-enter) wel.

Nog niets gevonden, buiten heropstarten, dat dit euvel oplost.

Iemand een idee wat hier de oorzaak van, en oplossing voor, zou kunnen zijn?

dankuvriendelijk

Zit nu achter vaste PC: medion van enkele jaren oud met windows vista. Zelfde probleem. Er staan bestanden van mijn laptop op deze PC en andersom (dus besmetting is mogelijk). Beiden zijn aangesloten op een Belkin Share draadloze router. Printer ook gedeeld via deze router. Laptop staat momenteel niet aan dus is er geen contact. Heb PassMark Keyboard tester uitgevoerd en enkel enter en tab werken niet. Maar deze toetsen werken wel samen met een functietoets zoals ctrl. Dus zowel mijn laptop als de pc hebben hier last van. Niet zo vaak maar toch om de maand minstens een keer. Heropstarten helpt altijd. De router herstart ik nooit, en toch lost het probleem zich op. Heb avg anti virus op beide toestellen. Heb net een virusscan uitgevoerd maar er wordt niets gevonden. Zou het aan AVG te wijten kunnen zijn? Even testen...

En ja hoor. Even een minuutje AVG uitgeschakeld en de enter + tab toetsen werken opnieuw!

Dus AVG (gratis versie) zorgt er blijkbaar voor dat deze toetsen soms niet werken. Zowel op laptop als desktop.
Wanneer virussoftware even uitgeschakeld en terug ingeschakeld wordt, is het probleem (tijdelijk) van de baan.

Raar...

Misschien iets om uit te vissen en te communiceren aan AVG?

Bedankt om mee te zoeken, en bedankt Maarten voor de oplossing. Dat is graag gedaan... :thumb: :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan