• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Entertoets na invullen userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

basbergie

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2017
Goedemiddag

Ik heb in excel met vba een userform gemaakt. ik heb 2 invulvelden die ik met behulp van een scanner ga invullen. Nou wil ik niet telkens de de muis te hoeven pakken om op een knop te drukken wanneer ik 2 invulvelden heb ingevuld.
De scanner drukt nadat je een scan hebt gedaan wel op enter dus de knop is wel geselecteerd maar hij moet hem alleen nog indrukken. Is hier een manier voor?

Ik snap je vraag niet. Wanneer moet er volgens jou op <Enter> gedrukt worden? Lijkt mij pas na het invullen van het tweede veld. En blijkbaar doet de scanner het wél op zeker moment. Dus wat is het probleem? Erg onduidelijk allemaal.

Klopt ik vul met de scanner 2 invulvelden in. De scanner scant een barcode deze data vult hij vervolgens in het invulveld in. Hierna drukt de scanner op enter waardoor hij wel naar het volgende invulveld springt. Alleen bij het tweede invulveld springt hij dus wel naar de knop ''afboeken'' Alleen hij drukt deze niet in, hij selecteert hem alleen maar. Wanneer je dan vervolgens nog een keer op enter drukt drukt hij hem wel in. Maar die laatste enter toets wil ik eigenlijk niet in hoeven drukken.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is ;)

Knipsel.PNG

Laatst bewerkt:
De scanner drukt nooit op Enter maar verlaat de textbox na het invullen er van waardoor het volgende object focus krijgt.

Laatst bewerkt:
oke is er een manier wanneer een object focus krijgt hij dat ook automatisch geactiveerd wordt. Dit bestand wil ik namelijk alleen met een draadloze scanner kunnen bedienen. zodat ik niet telkens heen en weer hoef te lopen naar de pc

Je kan het zo simuleren:
Code:
Private Sub CommandButton1_Enter()
    If TextBox1.Text <> "" And TextBox2.Text <> "" Then CommandButton1_Click
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan