Enveloppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janssens-jp

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2004
Beste Accessers,

Ik heb een database gemaakt om mijn adressen bij te houden, “Een Adressen Bestand”.
Waarvan ik een formulier voorzien heb van selectievakjes.
- Kerstkaarten
- Reiskaarten
- Enz ……

Als ik een selectievakje aanvink, wordt er een query gemaakt met de gegevens van die personen.
Doormiddel van een rapport worden er adresetiketten gemaakt.
Maar is het ook mogelijk om enveloppen af te drukken van uit Access ???

Mvg

JPJ

Geplaatst door janssens-jp
Beste Accessers,

Ik heb een database gemaakt om mijn adressen bij te houden, “Een Adressen Bestand”.
Waarvan ik een formulier voorzien heb van selectievakjes.
- Kerstkaarten
- Reiskaarten
- Enz ……

Als ik een selectievakje aanvink, wordt er een query gemaakt met de gegevens van die personen.
Doormiddel van een rapport worden er adresetiketten gemaakt.
Maar is het ook mogelijk om enveloppen af te drukken van uit Access ???

Mvg

JPJ

In Acces zelf is het niet mogelijk. Je zal dus inderdaad via Word moet gaan. Spijtig.

Nou ja, onmogelijk is een groot woord.

Je kunt proberen om een rapport te maken waarbij de afmetingen van de pagina zo zijn ingesteld dat ze overeenkomen met de enveloppen. Dan zorg je ervoor dat de tekst op de juiste plaats op de envelop komt en dat er na elk record een page-break optreedt.

E.e.a. is niet getest, maar volgens mij moet het kunnen.

Grtz,

Enveloppen afdrukken uit Access

Dank voor de medewerking,

Hoe krijg ik de " page eind" in mijn rapport?

Mvg
JPJ

In de toolbar staat een icoontje voor een pagebreak. Als je die plaatst verschijnen er op die plek een paar puntjes. Icoontje lijkt op 2 stukjes tekst met wat ruimte of een pijltje ertussen.

Grtz,

Geplaatst door beheer25
In de toolbar staat een icoontje voor een pagebreak. Als je die plaatst verschijnen er op die plek een paar puntjes. Icoontje lijkt op 2 stukjes tekst met wat ruimte of een pijltje ertussen.

Grtz,

lijkt mij een zeer omslachtige oplossing. Een langwerpige enveloppe heeft een breedte van 22,8 cm.Die kan je nooit, horizontaal in je printer krijgen. Vertikaal uiteraard wel, maar dan moet je in je rapport, alle gegevens ook vertikaal gaan plaatsen. Een moordjob. Dus ik raad aan via Word, de klus te klaren. Veel sneller.

NATUURLIJK KAN HET WEL !!!!

natuurlijk kent access WEL enveloppen;

maak een nieuw rapport in ontwerpweergave

Ga naar bestand ==> pagina-instellingen ==> TAB pagina en in de keuzelijst "grootte" kies je de juiste omslag !

Ilse, Geweldig! Scheelt ons weer een boel plak en schuif werk!
Wat is het toch ook maar weer simpel!

Je kunt uiteraard ook voor je eigen methode gaan door bepaalde aparte maten enveloppen te hebben waarbij je het ontwerp van je rapport zo instelt dat het perfect op de envelop terecht komt! Het kan wel, maar als je het eenmaal hebt, hoef je het ook niet meer te veranderen;) Geldt ook voor het eerste natuurlijk:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan