Eof

Status
Niet open voor verdere reacties.

revelian

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Hoi,

Vroeg me even af hoe je een End of File kan gebruiken ? Ik bedoel als ik zoiets wil aangeven dan gebruik ik gewoon EOF dat een constante waarde heeft.

Maar als ik rond Google dan zie ik staan dat het onder Windows CTRL + Z is en onder Unix weer CTRL + D. Ik bedoel, wat kan je hiermee ? Hoe verwerk je dat in een programma ?

Kan iemand mij dit uitleggen ?

end of file geeft het einde van een file aan? je kunt van een file lezen totdat eof true is

Zoals je al aangaf is EOF windows/unix afhankelijk. Je gebruikt(e) het voornamelijk voor tekst files. Als je onder DOS een tekst file wil intypen eindig je dus met Control-Z om het einde van de file (=de invoer) aan te geven. Zie dit voorbeeld in een DOS window waar je vanaf de console (= het scherm) een tekst file aanmaakt.
Code:
C:> copy con test.txt
regel 1
regel 2
^Z
C:>type test.txt
regel 1
regel 2
C:>
Meestal hoef je je niet zo'n zorgen te maken om EOF. Als je een computer programma schrijft waarmee je een tekst file inleest tot je het einde hebt bereikt (je kijkt dan of je EOF ziet) zorgt de compiler (b.v. C of Pascal) of de interpreter (Basic) dat EOF wordt vertaald naar het einde van de file.

Zoals je al aangaf is EOF windows/unix afhankelijk. Je gebruikt(e) het voornamelijk voor tekst files. Als je onder DOS een tekst file wil intypen eindig je dus met Control-Z om het einde van de file (=de invoer) aan te geven. Zie dit voorbeeld in een DOS window waar je vanaf de console (= het scherm) een tekst file aanmaakt.
Code:
C:> copy con test.txt
regel 1
regel 2
^Z
C:>type test.txt
regel 1
regel 2
C:>
Meestal hoef je je niet zo'n zorgen te maken om EOF. Als je een computer programma schrijft waarmee je een tekst file inleest tot je het einde hebt bereikt (je kijkt dan of je EOF ziet) zorgt de compiler (b.v. C of Pascal) of de interpreter (Basic) dat EOF wordt vertaald naar het einde van de file.

Uhm... we hebben het hier over C++ en daar behoort het gewoon tot de standaard. En dus zal het onder elk OS beschikbaar moeten zijn. :)

Ahh, kijk nu snap ik het ^_^

Dus tijdens het maken van een tekst - bestand in Windows wordt er op het einde automatische een ^Z gepaats dat aangeeft dat het, het einde heeft bereikt.

Bedankt voor de uitleg !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan