Epson 600

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReserveBelg

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2003
Sinds kort heb ik een probleempje met mijn "oude" epson 600. Bij het maken van een kleurenafdruk, komen er horizontale lijnen/strepen in de afbeelding terecht (ik vermoed een verstopping van een kanaaltje blauw). Softwarematig spuitstuk reinigen helpt niet meer en heb de printer ook al eens uit elkaar gehaald en het raster onder de kop schoongemaakt. Echter zonder resultaat helaas.
Is ie inmiddels echt aan vervanging toe, of zie ik nog wat over het hoofd??

Ik neem aan dat je al eens een andere cartridge hebt geprobeert. Wat ook wel een wil gebeuren is dat de electronische contact puntje tussen de printer en cartridge vies zijn, voorzichtig met een watte staafje en water wil wel eens helpen, wel spanning eraf natuurlijk :)

En de grote vraag is natuurlijk wat gebruik je voor een inkt?
Met inkt van derde print hij evengoed maart hierdoor ontstaat wel een kans dat de nozzles van de koppen ni de cartridgewagen verstoppen.

Wanneer dit gebeurd is heb je nog 1 mogelijkheid om dit te herstellen en dit is door de cartridgewagen uit te printer te halen (welk een leuk klusje kan zijn de eerste keer) en deze met water te weken.
Schoteltje met klein laagje water en daar de kop op zetten. Denk er wel aan NIET de nozzles met kracht door te spuiten. je wilt ze namelijk niet beschadigen, welk misschien al gebeurd kan zijn door de verstopping.

Have fun! :thumb:

Geplaatst door Paintje
Ik neem aan dat je al eens een andere cartridge hebt geprobeert. Wat ook wel een wil gebeuren is dat de electronische contact puntje tussen de printer en cartridge vies zijn, voorzichtig met een watte staafje en water wil wel eens helpen, wel spanning eraf natuurlijk :)

Zeker, ik heb het ook met twee nieuwe patronen geprobeerd. Schoonmaken van de contactpuntjes kan ik nog wel eens proberen. Zijn dat de twee lipjes aan de achterkant van die patronen?

Geplaatst door davey25
En de grote vraag is natuurlijk wat gebruik je voor een inkt?
Met inkt van derde print hij evengoed maart hierdoor ontstaat wel een kans dat de nozzles van de koppen ni de cartridgewagen verstoppen.

Wanneer dit gebeurd is heb je nog 1 mogelijkheid om dit te herstellen en dit is door de cartridgewagen uit te printer te halen (welk een leuk klusje kan zijn de eerste keer) en deze met water te weken.
Schoteltje met klein laagje water en daar de kop op zetten. Denk er wel aan NIET de nozzles met kracht door te spuiten. je wilt ze namelijk niet beschadigen, welk misschien al gebeurd kan zijn door de verstopping.

Have fun! :thumb:

Ik gebruik inderdaad niet de originele Epson-patronen, maar dit al ruim 5 jaar niet meer...
De cartridgewagen heb ik er wel al uitgehaald en net zo lang "geweekt" totdat de vloeistof helder bleef. Daarna met 2 nieuwe patronen erin, maar helaas, niet het gewenste resultaat. Weet je trouwens een goede oplossing om de inkt mee los te weken, water alleen lijkt me niet zo geschikt, weet namelijk niet of de desbetreffende inkt oplost in enkel water...

ook ik heb problemen met de epson 600

hallo,

Ook ik heb problemen met mijn "oude" epson 600.
Na het verwisselen van het kleurenpatroon wil ie alleen nog maar blauwe lijntjes printen en geen andere kleuren.
heb al van alles geprobeerd maar zonder resultaat.

ik gebruik al diverse jaren klonen inkt van hetzelfde merk.

omdat het mogelijk is om met deze printer ook vrij dik papier af te drukken (tot wel 250 gr,oké ik weet dat het niet goed is maar doe dit al enige jaren zonder problemen ) wil ik eigenlijk geen andere printer aanschaffen

koenie

Re: ook ik heb problemen met de epson 600

Geplaatst door Koenie
hallo,

Ook ik heb problemen met mijn "oude" epson 600.
Na het verwisselen van het kleurenpatroon wil ie alleen nog maar blauwe lijntjes printen en geen andere kleuren.
heb al van alles geprobeerd maar zonder resultaat.

ik gebruik al diverse jaren klonen inkt van hetzelfde merk.

omdat het mogelijk is om met deze printer ook vrij dik papier af te drukken (tot wel 250 gr,oké ik weet dat het niet goed is maar doe dit al enige jaren zonder problemen ) wil ik eigenlijk geen andere printer aanschaffen

koenie

Heb je ook geprobeerd de cartidgewagen uit te bouwen en schoon te weken? Dat heeft bij mij een paar jaar geleden wel geholpen. Nu helaas niet!

Heb jij (of iemand anders die dit leest) toevallig ervaring met reinigingspatronen die hier en daar te koop worden aangeboden? Ik zit erover te denken dit nog als laatste redmiddel aan te wenden...

Ook ik heb de catridewagen al uitgebouwd en schoongemaakt.
Ben al wel zover dat ik nu hele afdrukken krijg.
Ze zijn alleen lichtblauw en geen andere kleur.

Ik heb zelf geen ervaringen met reinigingspatronen.

Koenie.

Geplaatst door Koenie
Ook ik heb de catridewagen al uitgebouwd en schoongemaakt.
Ben al wel zover dat ik nu hele afdrukken krijg.
Ze zijn alleen lichtblauw en geen andere kleur.

Ik heb zelf geen ervaringen met reinigingspatronen.

Koenie.

Dan zou ik gewoon een aantal keren spuitstuk schoonmaken (softwarematig), dat moest ik ook behoorlijk vaak doen voordat alle kleuren weer in orde waren.

Alles blijft blauw

Ik heb nu al wel 50 keer mijn spuitstuk softwarematig schoongemaakt, maar al mijn afdrukken blijven blauw.

Ik geef de printer nog tot het weekend anders wordt er een nieuwe gekocht.

Koenie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan