Epson 895 is verstopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dan21

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2004
Mijn printer Epson 895 is verstopt bij de spuitmondjes .
Is dit vrij krijgen , of beter ne nieuwe kopen ?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten

Volgens mij zitten de spuitmondjes in de cartridges, schoonmaken met lauwwarm water, of een poosje erin laten staan.

Ook kan het schoonmaakprogramma van Epson bij de eigenschappen van de printer helpen.

Het kuisprogramma van epson heb reeds dikwijls geprobeerd.
Ik zal het eens proberen met lauw water.

Groeten

De spuitmondjes van deze printer zitten niet op de cartridges.
Ik heb hetzelfde probleem al vanaf een half jaar nadat ik deze printer had aangeschaft.
De 'laatste' situatie was, dat via mijn scherm werd aangegeven dat de zwarte inkt op was, ik deze cartridje heb vervangen, maar dat bij het printen van een testpagina zowel zwart, als kleur belabberd werd afgedrukt, ook na reinigen en opnieuw uitlijnen.
En dit voor de zoveelste keer. Elke keer als ik een poosje niet had geprint: opnieuw reinigen. Geregeld als ik een (kleur) afbeelding in een document af wilde drukken: wél of gebrekkige kleuren en strepen door de tekst.
Ook volgende documenten zónder afbeelding vervolgens niet goed.
Printer uitzetten, systeem opnieuw opstarten, spuitmondjes reinigen ..... en ja, dan deed 'ie het weer .... etc. etc. etc.
Zoveel ellende wil je zelfs je vijand niet aandoen dus ik heb hem in de container geduveld .... !!!!

Je hebt gelijk, die dingen zitten in de container waar de inktpatronen in gaan i.t.t. b.v. HP, waar ze wel in de cartidges zitten, dat was dan ook de reden waarom ik toendertijd dat ding had weggepleurd en over ben gegaan naar HP.

Nog wat tips.

Je hebt gelijk Lange P.
Maar voor je tips, kijk ook eens bij die van Peter Vazed. Het gevolg is, dat je inkt. verbruikt, zelf al print je zelden ..... laat staan in kleur.
De Epson 895 print in het geheel niet meer als één v.d. kleuren op is, ook al wil je alleen in zwart printen.

Ik de spuitmondjes gedemonteerd ,laten weken in lauw melk, water .
Allemaal noppes , jammer het ligt aan mezelf heb er te weinig mee geprint.
Ander en beter , heeft iemand een sugestie?:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan