Epson 'Algemene fout'

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Mad Man

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2007
Na het installeren van een Epson Stylus Photo RX520 kreeg ik bij een poging tot printen de volgende foutmelding:

Algemene fout
Verwijder alle afdruktaken en schakel de printer uit. Verwijder ventuele vreemde voorwerpen uit het binnenste van de printer, en schakel de printer na een paar minuten weer in.

Aangezien er nog niks in m'n printer zit, kan ik er ook niks uithalen.

Heeft er iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Hoi,

Dus nooit eerder al mee geprint?
Hoe is ie geinstalleerd?
Zelf cartridges er in gezet?

Ed

Als de inktcartridges er los bij zaten en je hebt deze zelf geplaatst, heb je dan ook eerst het gele stukje tape van de cartridges verwijderd?

Ik heb de printer eerder al werkende gehad, de cartridges zaten dus ook al geinstalleerd, op de goede manier.

Maar..umm..er zat dan toch ook al papier in neem ik aan?
Zoja, heb je dit allemaal goed nagekeken?....tis maar een suggestie :)

Ed

Het papier en de inkt heb ik gecontroleerd, maar de printer hangt al voordat die dingen gecontroleerd moeten worden. De printer doet dus niks, geen geluiden van zowel de printkop als de papier lader.

Je geeft in je eerste bericht aan: " Na het installeren van een Epson Stylus Photo RX520 " Mag ik hieruit concluderen dat de printer ooit eerder op een andere pc heeft gewerkt en dat je hem nu weer op andere computer wil laten werken?
Want dan kan er toch iets fout zijn gegaan bij de installatie. (Dit komt soms precies)
Je zou dan alles even kunnen de-installeren en weer opnieuw installeren.
Heb je misschien de mogelijkheid om de printer op een andere pc te testen?

Sukses, Ed

Dat zou idd het probleem kunnen zijn. Ik zal proberen om de printer op een andere pc te installeren, dan weten we in ieder geval of het iets met de installatie te maken heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan