Epson C62 en WinXP

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wood
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Wood

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2002
Hallo,

Zodra ik mijn Epson C62 via een USB poort aansluit op mijn Windows XP PC dan krijg ik de volgende foutmelding: "Deze hardware kan niet worden geinstalleerd Er is een probleem met de installatie van deze hardware Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat De RPC-server is niet beschikbaar"

iemand enig idee
nog wat systeemgegeven:
AMD Athlon 2000
Asus A7V333
1 Gb intern geheugen
Windows XP Home Edition

bijvoorbaat dank en de groeten uit Dordrecht

The RPC services were disabled so I changed them to Automatic and rebooted

Oplossing van een Amerikaanse Site.

Hoi Sigma

Waar kan ik die RPC services op "Automatic" zetten

groet

Ga naar Start-Uitvoeren en type; services.msc

Hier zoek je RPC op en verandert de instelling.

Helaas, nog steeds hetzelfde probleem, in ieder geval bedankt voor je reactie

Als ik via "Hardware" de printer handmatig uit de lijst selecteer komt hij met de melding "De opgegeven poort is onbekend"

en als ik de orginele cd-rom gebruik (wat ik trouwens als eerste heb geprobeerd) gaat het installeren niet verder tot en met de melding "Het programma zoekt naar de printer om de printerpoort in te stellen" maar hij vind hem dus niet

als ik het installatieprogramma wil afbreken krijg ik nog deze melding"De printerpoort is ingesteld op PORT, Wijzig indien nodig de printerpoort om de printer in een nerwerk te kunnen gebruiken"

Wood, anders edit je je post de volgende keer in plaats van steeds een nieuwe post te maken. Dat leest wat makkelijker.

Heb je overigens wel gereboot nadat je de RPC-services op Automatisch hebt gezet? Dit is essentieel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan