Epson DX6050 wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adjoki

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Mijn moeder heeft een Epson DX6050 gekocht. Deze all-in-one printer wordt zowel in Vista als in XP niet herkend als usb apparaat: onbekend USB apparaatstaat er bij Apparaatbeheer. De printer op 3 pc's geprobeerd te installeren en dat lukt domweg niet. Ik heb de nieuwste drivers van Epson gedownload maar ook dat gaf geen resultaat, eigenlijk wel logisch omdat XP en Vista hem niet eens herkennen. Als stand alone werkt de printer wel. Het enigste wat ik nog kan bedenken is dat de kabel van drie meter te lang zou zijn. Zou dat kunnen?

Je hebt de laatste divers gedownload, heb je toen meteen op de Support-site van Epson rondgekeken? Handleidingen gedownload? Ik zou dat in jouw plaats eerst doen. Succes!

Dat heb ik nog niet gedaan, maar zover ik weet staat er in de handleidingen niets byzonders. Maar ik neem toch nog een kijkje.

Helaas,

Niks wijzer geworden de handleidingen, zijn precies dezelfde die zowel op papier als cd-rom bijgeleverd.
Dat helpt helaas ook niet.

Groet Adjoki

Begrijp ik goed dat deze instructie ook niet werkt op de PC van je moeder? En wat bedoel je precies met stand-alone, moet de printer in een netwerk worden opgenomen? Daarover wordt in het eerste schermpje gezegd, dat je dan de zoekactie moet stoppen.

Edit: op de Epson-site is meer aan probleemoplossing te vinden. Soms moet je even doorzoeken. (B.v. bij software instellen of installeren.)

Laatst bewerkt:
Met stand-alone bedoelde ik dat dit apparaat kan kopieren zonder tussenkomst van een pc. Inmiddels telefonisch contact met Epson gehad. De meneer van Epson suggereerde om de kabel (dit is een kortere usb kabel) van mijn eigen all-in-one te proberen. En ja hoor toen werd het appparaat wel herkend en scannen en printen gaat perfect. Kortom probleem is opgelost en nog bedankt voor het meeedenken.

Groet Adjoki

Was je eerste idee toch goed, te lange kabel. Bedankt voor je terugkoppeling! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan