Epson Perfection V370 Photo Perfection

Status
Niet open voor verdere reacties.

loopkevers

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Hallo allemaal,

Het inscannen van duizenden dia's en kleurennegatieven lukte zeer goed. Alleen zeer donkere negatieven lukten niet. Nu wilde ik beginnen aan het inscannen van zwart-wit negatieven maar dit lukt niet. Van deze negatieven heb ik indertijd zelf afdrukken gemaakt (met baden ontwikkelaar, fixeerder, stopbad). Veel negatieven aanvaardt hij niet omdat ze te donker zijn en van de andere zwart-wit negatieven krijg ik na het inscannen een negatief beeld te zien. Ik zou die nog moeten kunnen omzetten naar zwart-wit foto's. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe dit op te lossen. In de gebruiksaanwijzing wordt geen onderscheid gemaakt tussen kleuren- en zwart-wit negatieven.

Beste dank,
Loopkevers.

Heb je het al es geprobeerd met andere software ?
Vuescan https://www.hamrick.com/ biedt uitgebreidere mogelijkheden dan de standaard bijgeleverde software ..
Het proberen waard denk ik zelf

Software zal vermoedelijk geen oplossing zijn voor overbelichte negatieven; ik vermoed dat de lichtbron van je scanner te zwak is om door het negatief heen te belichten. Alsof je een zwart kartonnetje probeert te scannen, daar zou je het mee kunnen vergelijken. Dat is alleen op te lossen met een betere scanner of langer te belichten. En dat laatste kun je waarschijnlijk niet instellen op je scanner.
Negatieven omkeren is een simpele actie die elk fotoprogramma in zijn bagage zou moeten hebben. Zelfs Paint kan het. Er zijn zat gratis programma's waar het ook mee kan, zoals FSViewer, IrfanView etc.

Met Vuescan kun je uitgebreider instellen (tov de standaard meegeleverde software) van de te scannen objecten .... (bedoelde ik..)

Vuescan kan een hoop, maar niet het wattage van een lamp opkrikken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan