epson photo 220 op netwerk wat is de beste oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul.jacobs

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
:thumb:Hallo mensen.
Ben al een tijd op zoek naar een goede oplossing.
Heb een netwerk met:

Desktop: XP pro
Laptop: w7 pro
Een EPSON Stylus Photo R220 verbonden via usb aan de desktop.
Externe harde schijf via usb.
Router: etech adsl2 router

Wat ik graag wil is dat ik mijn printer en mijn externe harde schijf via de router gaat.
Nu is er heel veel informatie op internet te vinden zoveel dat ik het niet meer weet en misschien nog belangrijk: werkt het wel wat ik koop……
Iemand tips?
Alvast heel erg bedankt

Hoi,

Vragen:
1. is je laptop met een kabel op je modem/router aangesloten? Moet haast wel, want die E-tech is volgens mij niet draadloos. Een nogal achterhaald 'beestje' trouwens .......
2. Wat is je internetprovider? Want om te realiseren wat je wilt zou je een andere combi ADSL-modem/router moeten hebben die ook voorzieningen heeft voor printer en harde schijf. En er zijn maar weinig providers die dat leveren.

Alternatief zou zijn dat je bij je provider alleen een kabelmodem laat leveren en daarnaast zelf een router aanschaft met ingebouwde printerserver (of die moet je los kopen) én de mogelijkheid een externe (usb-) harde schijf te koppelen.

Het is bovendien wat 'oubollig' om wél een laptop de hebben die je de vrijheid biedt overal te computeren en internetten waar je wilt, maar die vervolgens 'aan de kabel' te moeten leggen om dat te kunnen doen ..... kortom: het wordt tijd voor een draadloze verbinding .....

Als laatste: bekijk het kosten/baten (mogelijkheden) -plaatje van je huidige internet-telefoon-tv pakket eens. Gezien je gedateerde modem/router, zou je dat wel eens een behoorlijk voordeel kunnen opleveren + een snellere internetverbinding. Of je - bijvoorbeeld - kan overstappen naar UPC is bij jou afhankelijk van het adres waar je woont. Lang niet overal kan in Eersel een combipakket via UPC worden aangeboden.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie!
Antwoorden
1: mijn modem is wel draadloos.
Het is een Wireless ADSL 2+ Modem router Annex B.
Het ding is niet nieuw maar heel oud is hij ook niet geloof ik ( als ik me niet vergis een jaar of 4)
2: mijn internet is via planet. Adsl.
D: 8 mbps
U:0.65 mbps

Overstappen naar bv upc is geen optie helaas…
Het wonen ver buiten de bebouwde kom heeft veel voordelen maar ook soms wat nadelen…..

Hoi,

Ok, als je een draadloze router hebt, kan je een draadloze of bekabelde printerserver tussen je printer en de router plaatsen.

Voor je harde schijf ligt het wat anders. Waarschijnlijk heb je nu een externe harde schijf met alleen een USB-aansluiting.
Je hebt dan de keus:
- een andere router met een USB-aansluiting voor een externa harde schijf
- een andere behuizing voor je harde schijf mét een netwerk-aansluiting
- een complete andere externe harde schijf met een netwerk-aansluiting

Zowel voor je printer áls je externe harde schijf in een netwerk (al of niet draadloos) brengt dus altijd de nodige kosten met zich mee.
En wat betreft die E-tech: het is wel degelijk een verouderd en 'traag' ding. Vooral draadloos.
Je zou eens bij KPN kunnen informeren wat ze te bieden hebben. Waarschijnlijk heb je je abo bij hun al een tijd en je kan onder het mom van 'overstappen' kijken of ze niet een nieuwere modem/router leveren mét een usb-aansluiting. Let echter wel goed op, want ze leveren ook een exemplaar met een usb-poort .... maar die werkt niet!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ehh ... ja ... én.
Oh sorry, lees in de verdere specs dat het ook mogelijk is een usb-schijf aan te sluiten!
Hij is niet draadloos, dus printer, schijf, server en router moeten 'in elkaars buurt' staan, tenzij je een héél lange kabel tussen de server en je router gebruikt.

Laatst bewerkt:
Nou het even laten rusten en toen kpn maar eens gebeld.
Ik moet zeggen super servies! ( een keer wat anders dan mensen die klagen)

Ben overgestapt naar internet en bellen.
Krijg nu dus ook een nieuwe modem.
Nadrukkelijk nagevraagd of er een usb poort in zat en of die ook ( goed ) werkt…

Bedankt voor de hulp!
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan