Epson printer geeft communicatie fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herman K

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
8
Hallo,
Op mijn XP pc de Epson Stylus DX 3800 geïnstalleerd.
Werkt naar behoren maar in een netwerk met andere XP pc's wordt de print opdracht wel doorgegeven maar komt er na ongeveer een minuut het bericht : communicatiefout.
Alle pc's met SP3 en goed functionerend netwerk.
Opnieuw delen en andere (nieuwere) driver helpt niet.Wie helpt me.:(
 
Heb je al geprobeerd de printer op een andere pc int netwerk aan te sluiten (en dan opnieuw te delen natuurlijk). Het kan ook liggen aan je firewall (of de firewall van je router) probeer deze uit te zetten (als test, als dit werkt kunnen we later altijd nog kijken welke poorten open moeten)
 
Hallo, bedankt voor de reaktie.
Ik heb de printer op een andere pc geïnstalleerd maar dit geeft het zelfde resultaat.
 
Epson d120

Beste Herman,

Hoe heb jij jouw probleem toen der tijd opgelost? Ik heb pas een Epson Stylus d120 gekocht en heb hetzelfde probleem. Alles is tijdens de installatie normaal verlopen, de printer lijkt ook gewoon verbinding (via USB) te maken met mijn laptop, maar als ik dan wil printen, krijg ik de foutmelding "Communicatiefout".
 
Hallo,
Het probleem bij mij was dat van de pc's in het netwerk de printopdracht wel verstuurd werd
maar na een halve minuut de melding "communicatiefout" verscheen.
Heb dit na lang zoeken opgelost door in het instellingen gedeelte van de printer bij hulp-
programma's ; snelheid en voortgang "RAW-data altijd spoolen" aan te vinken.
Vraag me niet waarom maar het werkt.:D
Groet
Herman K
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan