Epson printer reinigen: Welke vloeistof?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeertSonnemans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Epson-printer (stylus sx510w) en heb begrepen dat het het beste zou zijn om bij iedere vervanging van de cartridges het reinigingsprogramma uit te laten voeren (vaste printerkop in printer in tegenstelling tot HP printers). Aangezien dit veel inkt kost heb ik de volgende cartridges aangeschaft in de hoop hiermee de printer te kunnen reinigen (met auto-reset chips)

images

Nu is mijn vraag: welke vloeistof zou ik het beste kunnen gebruiken om de reinigingscyclus uit te voeren?

Alvast bedankt.

die auto reset chips is er enkel voor om de printer te laten weten dat er nieuwe gehervulde tankjes geplaatst zijn
ik heb een canon en doe de kop schoonmaken met een watten staafje en lauw kraanwater,dat is de gangbare manier

Ja, maar daarvoor zou ik de printerkop moeten demonteren. Mijn doel is om de cyclus uit te voeren waarbij ook de spuitkanaaltjes gereinigd worden (ivm dichtslibben). Er zijn dan ook speciale reinigingscartridges. Ik wil dus deze cartridges vullen met een reinigingsvloeistof en de reinigingscyclus uitvoeren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Niemand?

(ik zie dat bij mijn vorige post de quote verwijderd is, dit was echter geen directe reactie op de vraag, maar een reactie op een reactie:o)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan