Epson printer (XP-205) wifi verbinding wil niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jetje1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2012
Hoi weet iemand al van hoe of wat?
wij hebben vrijdag deze printer gekocht..alles netjes gedaan eerst zoals op papier stond, toen die cd erin...en daar gaat ie bij de keuze wifi verbinding, (wifi direct...) want probeer op de zyxel maar daar zie ik dat knopje niet waar men het over heeft.

anyway nu leven we op zondagavond, en ik probeer nog me wifi connectie op te zetten aan de hand van de cd..maar telkens brand me lampje van wifi op de printer uiteindelijk rood. (oranje) ik snap er de ballen van...zal wel aan mij liggen, voor deze hadden we een canon wifi printer, maar dat ging zo makkelijk...dat was kwestie van installeren met usb kabel, instellen en kabel eruit en whopla ik kon op elk contact de printer gewoon aansluiten.

Maar hier ik zit al halve avond wederom te vloeken... Wie kan mij aub zo virtueel helpen??????

mvg en heeeeeeeeeeeeel erg bedankt alvast.

Welkom jetje1978,
Ik heb een nieuwe vraag gemaakt voor je, je reageerde in iemand anders zijn topic met een vraag. Omdat het verwarrend kan zijn dat 2 vragen door elkaar gaan lopen heb ik daarom een nieuwe vraag gemaakt.

Mijn dochter heeft vandaag ook zo'n xp-205 gekocht. Ziet het netwerk niet eens. Zij heeft ook geen pc maar wel een wifi netwerk , gewoon vanaf een draadloze router ( WRT54G).
Ipad, smartphone en iphone worden wel gezien door de router.

Ik heb er ook menig uurtjes aan besteed maar heb de oplossing: Zorg dat de printer is aangesloten aan zowel internet (met een netwerk kabel) en een usb kabel. De printer configureren via laptop met wifi (en usb) lukte bij mij niet. Nadat ik een vaste netwerk kabel aangesloten had op de laptop (en de printer met de usb kabel), verliep bij mij de setup probleemloos !

Groeten van Karel,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan