epson rx 425 probleemmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2008
Hallo iedereen.wie kan me antwoord geven op het volgende probleem?
Tijdens het printen kreeg ik een waarschuwing dat enkele delen van de printer aan vervanging toe zijn.Na de handleiding bekeken te hebben gaat het waarschijnlijk om de zgn kussentjes die overtollige inkt op zouden vangen. Weet iemand of dat kostbaar is,en of ik dat ook zelf kan vervangen? De printer is de epson rx 425.:shocked::eek:

Epson Stylus Photo RX 425

Hallo iedereen!
Ik heb ineens hetzelfde probleem.....
Dus: HELP!

Al vast bedankt voor de evt reacties..:thumb:

Epson Stylus Photo RX 425 inktkussentjes overvol

Dat is nou toch ook stom toevallig!! Vanavond kreeg ik deze melding ook :(. Ik kan nog wel printen, maar moet elke keer de melding wegdrukken, en gezond kan het toch niet zijn om zo door te gaan. Ik weet nu wel wat er aan de hand is, maar ja..wat zijn de kosten voor nieuwe inktkussentjes ??? Is dan de printer eigenlijk rijp voor de sloop ?? Want ik begrijp eigenlijk uit de online informatie dat de printer weggebracht moet worden naar Epson, en dat zal toch ook niet goedkoop zijn??
Heeft iemand hier een antwoord op????

Groeten van Astrid

Zo te horen is de "waste ink" teller van je printer vol.
Elke keer als de machine spoelt dan loopt de inkt uit op een vilt plaatje onder in de machine.
Na tig keer spoelen zegt het programma in de printer "en nu is het genoeg, er moet schoon vilt in" en dan stopt ie er mee. Wegbrengen naar Epson is zonde van het geld, je koopt daar bijna een nieuw printer voor. Nieuw vilt aanbrengen lost op zich het probleem ook niet op want je moet ook de inkt teller weer op nul zetten.

Daarvoor is een handig programmaatje te downloaden.
Start je printer.
Ga googelen op "ssc service utility". Je vind diverse sites waar je dit programaatje kunt downloaden. De laatste versie is 4.3.
Installeer het op je pc en start het op. Lees de gebruiksaanwijzing.

Ga naar tab configuration in hoofdscherm, kies onder installed printers jouw printer.
Kies onder printermodel Epson Stylus Photo. Ergens halverwege de lijst.
Exit (rode button rechtsboven)
Je krijgt nu een printer icon in je sys. tray (rechtsonder)
Rechtermuis klik op icon en kies protection counter. Kies reset protection counter.
Op de vraag of je nieuwe vilt pads hebt geinstalleerd zeg je natuurlijk ja.

Zet je printer uit, wacht een paar seconden en zet hem weer aan.
That`s it. En dan zou ie het weer moeten doen.

Wat die nieuwe vilt pads betreft zou ik die maar vergeten. Bij huis tuin en keuken gebruik gaan ze lang mee. Tegen de tijd dat er al een plasje inkt onder je printer ligt is ie toch al aan vervanging toe. Ik zou er geen geld in steken.

Laat maar weten hoe het afgelopen is. Groeten
Han

(29-03-08 Heb inmiddels een beter (Epson) progje gevonden. Alleen voor RX420/425/430)

Laatst bewerkt:
Epson Stylus Photo RX 425 inktkussentjes overvol

Hallo Han,

Bedankt voor je oplossing, maar ik heb het probleem inmiddels zelf opgelost door mezelf maar een nieuwe printer aan te schaffen, de Epson DX 8450, ook een all-in-one, voor maar 90 euro bij BCC. Ik had hem namelijk meteen nodig en ik gebruik de printer best wel intensief. Ik ben namelijk OR-secretaris, en print ook regelematig foto's van mezelf op groot formaat uit. Bij navraag bleek dat reparatiekosten toch gauw op minimaal 150 euro komen, en dan is de keus snel gemaakt. Op een gegeven moment stopte de printer er ook werkelijk mee, en kon ik er niks meer mee. Ik had hem inmiddels 3 jaar in mijn bezit.

Dus...het probleem is opgelost. Maar alsnog bedankt dat je mee wilde denken!!:thumb:

Groeten van Astrid

Ik zou deze tip toch maar bewaren.
Je hebt weer een Epson gekocht dus de kans is groot dat je over een paar jaar weer tegen hetzelfde probleem aanloopt.
SSC utility ondersteund op dit moment niet jouw nieuwe printer maar tegen de tijd dat je hem nodig hebt mischien wel.

Espon RX 425 weigert

Hallo. ik heb het advies opgevolgd en SSC Service Utility gedownload, toch geeft hij nog steeds aan dat er ondanks een nieuwe cartridge in zit dat de blauwe leeg is. Ik krijg hem niet meer aan de praat. Is er iemand die nog enige suggestie voor mij heeft, want ik weet het niet meer. Bij voorbaat mijn hartelijke dank. Ossie

Je bent wel erg sumier met je informatie.
Wat is er precies aan de hand.
Hoe oud is je printer. Wat voor inkt zit je te verstoken. enz.
Gebruik je Epson inkt of een of ander goedkope bagger.
Wanneer ging je problemen krijgen. Naar aanleiding van wat.
Zo te horen heb je een goedkope cartridge met een slechte chip.
Oplossing zou zijn een nieuwe cartridge.
Geef nou eens een nauwkeurig verslag van wat er allemaal is gebeurd.

Probleem met epson RX 425

Hallo. Fijn dat je reageert. Ik heb er altijd originele cartridgers er in gehad. Laatst ook een serie van Pelikan E47 etc gekocht en er recent ingestopt. Nu blijkt dat dat de blauwe kleur telkens en X blijft aangeven terwijl er een nieuwe in zit. Ik kan zelfs geen test pagina maken. Verder heb ik er natuurlijk geen verstand van. Heb Epson425RX opnieuw op mijn p.c. gezet zonder resultaat. Deze printer is ca. 3 jaar oud. Wel jammer, dus als jij een oplossing voor me weet ja dat zou natuurlijk tè gek zijn. Groet :)

Je bent nog steeds erg sumier.
Bv. wat doet het bedieningspaneel?
Staan alle lampjes te knipperen of knippert alleen het inktlampje.
Doet de scanner het nog?
Kun je nog steeds fotos downloaden via de chip slots.?
Heb je ook storingsmeldingen gehad?
Zo ja, wat dan precies.

Laatst bewerkt:
Storing

Goede morgen,

Ik krijg een signalering dat de inkt op is. De scanner doet het wel.
Ik ga naar mijn documenten, klik op printen. Dan volgt de instructies t/m voltooien.
Dan doet hij gewoon niets. Het rode lampje blijft knipperen.
Epson-eigenschappen- standaardinstellingen-inktniveau - staat er een groot kruis door de linker blauwe inkt kolom.

Normaal kun je ook een a4 meteen kopieren, maar dat doet hij ook niet.
De printer enkel op zwart instellen, ook dan doet hij niets.
Ik hoop dat ik nu duidelijker ben. Wel bedankt voor de energie die je er in stopt. Groet

Zo te horen ligt het toch aan de blauwe cartridge.
Een kruis er door betekend dat ie hem niet herkent.
Of hij is niet compatible of hij is defect.
Kan ook zijn dat contactpuntjes vervuild zijn.
Een tissue en een beetje alcohol en de
contactpuntjes voorzichtig schoonmaken.
Anders plaats eens een nieuwe (desnoods Epson) cartridge.
Zet hem daarna uit en weer aan.
Als dat ook niet helpt dan weet ik het ook niet meer.

Laatst bewerkt:
Epson printer

H. Poelstra vriendelijk bedankt voor je advies. Hij doet het niet meer, dus ga ik opzoek naar een andere oplossing. Groet.:thumb:

Hallo Ossie

Rijp voor de Kliko dus.
Oh well, that`s how the cookie crumbles.
Ach, voor 90 of 100 euro heb je al weer een nieuwe.

Voordat je hem weg gooit, pak een schroevendraaier en schroef hem eens uit elkaar.
Leuk werk en je steekt er veel van op. Heb je later weer wat aan.
Met sommige onderdelen kun je een modelbouwer nog een plezier doen.
Die jongens zitten altijd te springen om motortjes, tandwielen, assen en lagertjes.
Wat er dan nog overblijft kan in de Kliko.

Succes met je nieuwe printer.

Epson

Ik heb eveneens een probleem met mijn EPSON printer waar ik graag een oplossing voor zou hebben. Mijn printer geeft namelijk aan dat de Cartridges leeg zijn, terwijl ik net nieuwe heb gekocht. Heeft iemand dit probleem eerder gehad en kan het zijn dat ik hiervoor de Resetter moet gebruiken? Of is dat alleen bij het bijvullen van de cartridge?

Epson problemen

Ik heb een Epson DX 8450. Leuk: aparte cartridges. Zou veel goedkoper moeten zijn. Heb alleen in 2 maanden tijd al 2x alle cartridges moeten vervangen (ben een gewone gebruiker, geen clubsecretaris of zo). Printer geeft regelmatig aan dat ze leeg zijn. Als ik ze dan verwissel zijn ze helemaal niet leeg (gewicht, klotsende inkt etc.)!

Spuitkanaaltjes reinigen is ook al zo'n feest. Na reinigen komt er soms helemaal niks meer op papier! Wel zijn door het spoelen dan opeens weer 2 van de 4 cartridges leeg (volgens de software dan).

Moet wel zeggen dat ik geen originele Epson-spullen gebruik maar compatible cartridges.
Toch vind ik dat Epson met dit model de plank helemaal mis heeft geslagen. wat een ballenapparaat. Ik zet mijn oude HP-kleurenprinter weer terug!:mad:

Sommigen hebben moeite met het instellen van SSC voor de RX420/425.

Open SSC > ga naar configuration > selecteer printer model.

Je krijgt dan een lange lijst met Epson printers.
Ergens halverwege die lijst kom je de volgende regel tegen;

Epson Stylus CX4600(4500)CX36x0(3500)/RX42x(430)/PM-A700

Die moet je hebben.

Nog een tip, als je goedkope patronen zoekt kijk eens op go4inkt.nl
Ongeveer 2 euro per stuk. Geen foto kwaliteit maar voor papier heel goed.

Zo te horen is de "waste ink" teller van je printer vol.
Elke keer als de machine spoelt dan loopt de inkt uit op een vilt plaatje onder in de machine.
Na tig keer spoelen zegt het programma in de printer "en nu is het genoeg, er moet schoon vilt in" en dan stopt ie er mee. Wegbrengen naar Epson is zonde van het geld, je koopt daar bijna een nieuw printer voor. Nieuw vilt aanbrengen lost op zich het probleem ook niet op want je moet ook de inkt teller weer op nul zetten.

Daarvoor is een handig programmaatje te downloaden.
Start je printer.
Ga googelen op "ssc service utility". Je vind diverse sites waar je dit programaatje kunt downloaden. De laatste versie is 4.3.
Installeer het op je pc en start het op. Lees de gebruiksaanwijzing.

Ga naar tab configuration in hoofdscherm, kies onder installed printers jouw printer.
Kies onder printermodel Epson Stylus Photo. Ergens halverwege de lijst.
Exit (rode button rechtsboven)
Je krijgt nu een printer icon in je sys. tray (rechtsonder)
Rechtermuis klik op icon en kies protection counter. Kies reset protection counter.
Op de vraag of je nieuwe vilt pads hebt geinstalleerd zeg je natuurlijk ja.

Zet je printer uit, wacht een paar seconden en zet hem weer aan.
That`s it. En dan zou ie het weer moeten doen.

Wat die nieuwe vilt pads betreft zou ik die maar vergeten. Bij huis tuin en keuken gebruik gaan ze lang mee. Tegen de tijd dat er al een plasje inkt onder je printer ligt is ie toch al aan vervanging toe. Ik zou er geen geld in steken.

Laat maar weten hoe het afgelopen is. Groeten
Han

(29-03-08 Heb inmiddels een beter (Epson) progje gevonden. Alleen voor RX420/425/430)

Bedankt Han

Han,

Bedankt voor je reactie, ik ben er heel erg mee geholpen!

Grt Tanja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan