epson spuitkanaaltjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzwart2

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Ik heb twee epson printers (700 en 790). Als de spuitkanaaltjes goed werken, zijn het fantastische printers, maar het probleem is dat die spuitkanaaltjes heel vaak dichtslibben. Probleem bij beide printers is identiek. Advies van een Epson medewerker: vaker printen. Dank je de koekkoek: a. heb ik daar geen behoefte aan en b. is veel te prijzig.
Ik verspil ontzettend veel inkt met iedere keer het reinigen van die spuitkanaaltjes. ik overdrijf niet als dit af en toe een kwart tot een halve cartridge kost.

Ik vraag me af of andere printermerken ook last hebben van dit probleem. Diverse Canon printers staan te boek als zeer goede fotoprinter. Hebben die bijvoorbeeld dit probleem ook?

bij mij hetzelfde probleem heb een epson stylus photo 810. als ik hem een week niet gebruik moet ik de eerst volgende keer m,n spuitmondjes schoonmaken wat dus inkt kost. is dit dus een gebrek van epson?.

Was laatst toch in zo'n consumentenprogramma? Dat sommige fabrikanten aanraden elke week te printen omdat anders de mondjes verstoppen.

Ik gebruik mijn Lexmark Z42 soms een maand niet ofzo, even stof wegblazen en hij werkt weer..

Het kan dus voorkomen dat ik een week niet print, maar het is toch te gek voor woorden dat dat je meteen een hoop inkt moet gaan kosten met het reinigingsprogramma'tje. Betekent in feite dat je nooit op vakantie kan.

Enne, je leest veel in printertest over van alles en nog wat (prijs per print, kwaliteit), maar nooit de mate waarin je spuitkanaaltjes moet reinigen. Ik denk echt dat het inherent is aan Epson, op z'n minst aan een aantal uit de serie. Mijn zus heeft hetzelfde met de 790.

Vandaar dat ik me blijf afvragen of andere merken er ook last van hebben. Over Lexmark heb ik nu een reactie, maar ben vooral benieuwd naar Canon die in kwaliteit (getest door Zoom) beter wordt bevonden dan Epson.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan