Epson Stylus Color II werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimJager

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Hey allemaal,

Ik zit met het volgende probleem waar ik al een tijd mee zit, ik heb al van alles uitgeprobeerd, maar zonder succes.

Het probleem is dat mijn printer [Epson Stylus Color II ] niet meer wil printen. Het probleem ligt het denk ik aan de kleurcartridge, want de printer zegt dat die Out of ink is.

een week geleden deed de printer het goed, maar opeens hield Geel ermee op,dus toen heb ik het gele compartiment [en ook rood en blauw direct maar] hervult met een inktnavulsetje.

maar dit had ook geen zin, ook al zat het gele inktcompartiment vol met inkt, hij wilde nog steeds geen geel printen [als je iets geels uitprintte, kwam er een witte pagina uit]

en afbeeldingen zonder geel zien er ook niet bepaald mooi uit... dus ik dacht, waarschijnlijk is de printkop verstopt, en aangezien dit een printer is waar de printkop IN de printer zit [en als cartridge plaats je alleen een inkttankje] heb ik het "kleurbakje" eruit gehaald en schoongemaakt/in een water en alcohol-oplossing gezet, en vervolgens weer in de printer geplaatst.
[ik weet zeker dat de printkop nu schoon is, alle 3 kleuren komen er nu namelijk wel uit als ik er met mijn vinger overheen ga.

maar toen ik de printer aan deed, bleef het lampje branden wat inhoud dat er geen inkt in zit.. maar er zit duidelijk inkt in... dus ik weet het niet... ik heb de printer al gereset, de cardritge nog eens geplaatst, en wat al nog niet meer ik geprobeerd heb, maar hij werkt nogsteeds niet [printer blijft maar aangeven dat de kleurcardridge leeg is/niet geplaatst [het lampje brand, dus knippert niet!]

zwart geeft geen fouten, maar aangezien de printer nu altijd op Pauze blijft staan, kan ik er ook niets mee printen. ik heb de cardritge wel eens nader bekeken, en er zat een soort van zwarte plek op een van de printplaten:
imagemagic.php

Hopelijk heb ik mijn probleem nu uitgebeid genoeg uitgelegd:), hebben jullie nog enige suggesties watik kan doen dat de printer weer gaat of kan printen?

Wim

Laatst bewerkt:
Update: Probeer inderdaad eerst de uitleg van MrMusic.

Navullen van cartriges kan altijd problemen opleveren. Zelf in verleden ook meegemaakt bij een navulstation dat bij thuiskomst het niet werkte. Uiteindelijk moest ik 2x terug voor het eindelijk goed werkte.

Je zegt dat je het met water en alcohol hebt schoongemaakt. Ik mag hopen dat je geen kraanwater hebt gebruikt want daar zit altijd kalk in. Zelf gebruik ik altijd de goedkope flesje bij de drogist met 70% alcohol. Beter kun je dan gedestilleerd water gebruiken als je dat wilt.

Even een idee. Weet niet of dat werkt maar als je nu eens bv een andere kleur die wel goed werkt op die plek doet. Dan kun je in iedergaval testen of het aan het patroon ligt of aan wat anders.

Zou wel na de test het eerst weer even goed schoonmaken voor je het weer op de juiste plek doet. En uiteraard op eigen risco.

Kijk ook eens bij de eigenschappen van de printer. Vaak zit daar ook ergens op opties bij voor Onderhoud. Je kunt dan de inktpatronen laten reinigingen.

Het beste is natuurlijk om een nieuw patroon te kopen maar is natuurlijk zonde als blijkt dat het ergens anders in zit en je de printer kan weggooien omdat de printerkop op is.

Laatst bewerkt:
Hmm... Ik heb het programma van mrmusic geprobeerd, maar telkens geeft het communicatiefout.

[ ik had dit programma ook al eens eerder getest, maar dan met een andere naam, maar ongeveer gelijke functies : http://www.ssclg.com/epsone.shtml]

Vandaag heb ik de printer weggedaan.. veel hoop zat er namelijk niet echt meer in dat ie het zou doen..

Reargeren is dus nu niet meer nodig, toch bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan