Epson Stylus Photo PX730WD geen airprint en geen wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb vermelde printer gekocht om te kunnen printen vanaf mijn ipad3. Hij heeft uiteraard airprint functie. Ik heb een netwerk met een sitecom 300nX3 router. Mijn eigen computer is bedraad. De install computer waar de install CD in gaat is een laptop met wifi. Wifi staat aan. WPS op de sitecom is uitgeschakeld. Ik volg de instructies maar alles gaat geheel automatisch. Echter krijg ik na een tijdje installatie mislukt. Zonder opgaaf van reden. Advies installeer opnieuw en dat gaf geen baat. Wat gaat hier niet goed? De laptop gaat op dezelfde wifi als de ipad en mijn iphone.

Moet je niet eerst (bijv. via het bedieningspaneel van de Epson) eerst de Epson aanmelden bij het draadloze netwerk? Zodat daarna het installatieprogramma op CD de printer kan vinden?
PS: Als je de Epson draadloos beschikbaar hebt dan zou je op de ipad niets meer moeten hoeven doen behalve Epson selecteren als (airprint-) printer. De installatie-cd hoort daar geen rol in te hebben.

Tijs.

Ik heb Cisco netwerk pro eraf gegooid, firewall uitgeschakeld en virusprog. Toe ging het gesmeerd. Denk uiteindelijk dat Cisco de boosdoener was. Dat gebruikte ik om een printer te koppelen in het netwerk omdat het me "gewoon " niet lukte. beetje onduidelijk programma omdat het niet duidelijk wordt weergegeven welk apparaat nou wordt gesignaleerd en het herkend de geïnstalleerde protecties niet etc. Tijs ltns :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan