EPSON styulus DX7450 geeft onterecht melding dat cartridges vervangen moeten worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

lodewijkv

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Berichten
24
Ik zit met het volgende probleem:
Ruim een jaar geleden heb ik de EPSON stylus DX7450 aangeschaft en deze werkte ruime tijd zonder problemen (afgezien van het feit dat de inkt zeer snel op gaat). Onlangs begon de printer echter cartridges te weigeren. Ik geef toe dat dit om een cartridge ging die niet van EPSON is (maar wat wil je anders als de winkel geen originele cartridges aanbied (of op zijn) en de printer weigert te printen op het moment dat het op is).
Enfin, Nu is het probleem dat hij bij 3 cartridges tegelijk (Cyaan, Geel en zwart) de melding geeft dat ze vervangen dienen te worden, terwijl de zwarte en de cyaan zeer recent zijn vervangen naar de originele cartridges en nog gewoon vol zijn.

Hier een screenshot van de melding:
foutmelding.png


Nu is mijn vraag: wat kan ik het beste met dit probleem doen; desbetreffende cartridges vervangen (wat naar mijn idee geen optie is omdat de cartridges nog gewoon vol zijn) of is de printer nu echt deffect?

Graag hoor ik jullie mening,

Met vriendelijke groet,
Lodewijk
 
Ik heb de DX 8450 gehad (zelfde model maar iets nieuwer type), met dezelfde problemen. is zelfs 2x bij Epson teruggeweest bineen de garantietermijn, heb hem ook 2x teruggekregen met de mededeling dat ie het weer deed.
en hij deed het ook hartstikke goed: inkt verbruiken :mad: het hoge inktverbuik lag hem aan het feit dat ik na iedere wisseling van een cartridge de spuitkoppen moest doorblazen omdat anders de afdruk ging strepen. Bovendien blijft er altijd een aanzienlijke rest achter in de cartridges (om uitdrging van de printkoppen te voorkomen :shocked:) Vandaar misschien je opmerking dat de printer aangeeft dat ze leeg zijn maar dit niet zo is. Dit is overigens een probleem dat vaker bij Epson-printers speelt. schijnt aan de chip in de cartridge te liggen.
Nadat ik in 2 maanden tijd voor ongeveer 160 euro aan inkt had verknoeid heb ik de ultieme oplossing gevonden: de grijze kliko.

Ik maak inmiddels gebruik van een Brother, tot volle tevredenheid van mij en mijn portemonnee.
 
ik denk dat je gewoon terug moet gaan naar de winkel waar je de cartridge hebt gekocht. De cartridges werken gewoon niet (corrupte chip)
 
Dank u voor het antwoord, ik heb echter besloten om een nieuwe printer te kopen. Het is een HP die veel zuiniger is en ik ben er al heel te vreden over. Desondanks toch bedankt voor de reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan