Epson sx110 / tx110 kan cartridges niet vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Hallo allen,

Zoals de topic als zegt: ik wil de (zwarte) cartridge van mijn Epson sx110 / tx110 vervangen maar dit wil niet lukken.
Het probleem is simpel doch irritant : het bakje met de cartridges wil niet voor de daarvoor bestemde opening in de printer blijven staan zodat ik er bij kan....

De handleiding bied helaas geen oplossing daar staat simpelweg "Open de printer"...nou ja, dat doe ik dus en niks noppes nada :)

Weet iemand hoe ik het bakje met de cartridges kan laten stoppen voor de opening?
Bedankt.

Als ik op mijn epson dit doe (ander type) dan moet ik em openen en dan op de knop van die druppel drukken,
dan gaat ie naar het midden,druk ik nogmaals dan gaat ie naar rechts waar het gat zit om de inktpatroon te vervangen.
maar ik zoek eens over jouw printer hoe of wat.

Dankjewel Maikel, voor je snelle reactie :)

Ik heb alle knopjes al geprobeerd en zie dan de cartridges langvliegen - soms lijkt het alsof ze op de goede plek stoppen - maar hij gaat altijd weer terug naar de beginstand.
Het rare is dat ik toen 'm kocht WEL de cartridges kon plaatsen.... zou ik soms op de 1 of andere manier de printer moeten resetten? Misschien stroom er helemaal af en weer op?

printer uit - printer aan - klep open of dicht...het mag geen soelaas bieden :(
Die rode "stop" knop zou ook eigenlijk moeten zijn om te controleren hoe het met de cartrdiges staat.
Hij geeft dan ook netjes aan door het knipperende "druppel" lichtje dat er iets vervangen moet worden.

Maar HOE?? :shocked:

nog een voorbeeld:
http://support.epson-europe.com/onlineguides/nl/sp1400/html/ink_3.htm

Ik heb een epson DX 4450 en ook mijzelf kapot geergerd toen het niet lukte en laatste paar malen lukt het aardig.precies hetzelfde als jij.
Heb je de software op je pc staan?volgens mij kan het bij mij ook via de pc,effe kijken..

Er is in de software een hulpprogramma cartridge vervangen daar moet je eens naar zoeken.
screentje:
naamloosb.gif

Laatst bewerkt:
Het is gelukt.
Ik vertelde mijn vrouw (die dus iets wilde uitprinten) dat ik het helaas nog niet heb kunnen oplossen.
Ik wilde haar laten zien hoe de printer dus niet de cartridges op de open plek bracht....en *******...toen deed hij het ineens WEL! :P

Heb werkelijk geen idee waarom het nu wel is gelukt...maar mocht iemand hetzelfde probleem hebben: blijf proberen (en haal je vrouw/vriendin er bij lol) misschien moest ik gewoon een aantal keer hetzelfde commando geven. De stop knop indrukken dus.

Maikel, ENORM bedankt voor je meedenken ook namens mij vrouw :thumb::thumb:

Gezellie......samen de cartridges vervangen :p
Graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan