EpsonStylus PHOTO R240 - Epson stylus dx4400

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brother bear

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Ik heb dus de 2 bovenste printers ( 2 Epsons)
Eerst had ik één printer , namelijk de Epson r 240...
Na een jaartje ofzo heb ik daarbij ook de Epson DX 4400 aangekocht en op dezelfde pc aangesloten.
Deze werkten allebei zoals het moest!
Op een dag gebruikte ik zowel de ene printer als de andere afwisselend om het één en ander af te printen.
Dit ging zoals altijd perfect.Opeens toen ik nog maar eens diezelfde sessie iets wou afprinten...werkte er geen één van de 2 meer. Hij zette ze bij allebei steeds in wachtrij.
Een vriend van mij zij me dat wanneer je 2 printers van hetzelfde merk hebt , het wel eens kan zijn dat er zich problemen voor doen.
Ik heb toen eens beide usb kabels eens uitgetrokken en terug ingestoken...en toen werkte er al toch één van de 2 terug.
Die andere zet nu nog altijd steeds alles in wachtrij...:(
Die printer die nu nog alles steeds in wachtrij plaatst kan wel bvb een testpagina afdrukken...ook het inktniveau is in orde...printerkoppen zijn ook schoon.
Ook heb ik de software van beide printers reeds er af gezwierd en er terug opgezwierd.
Doch , zonder enig resultaat.
Ook heb ik reeds ze eens in een andere poort gestoken...zelfde resultaat (NOPPES )
Wie kan mij helpen ze allebei terug te laten werken?
Iemand een gedacht wat ik kan doen?
Alvast bedankt voor de reacties van jullie!

Als we praten over XP op de pc/laptop kun je het volgende proberen/testen:
Start -> Uitvoeren -> control printers
Rechtsklik op de 'weigerende printer', en kies "Afdrukken hervatten". Ook kan een vinkje staan bij Printer offline gebruiken". Dat vinkje dan weghalen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als we praten over XP op de pc/laptop kun je het volgende proberen/testen:
Start -> Uitvoeren -> control printers
Rechtsklik op de 'weigerende printer', en kies "Afdrukken hervatten". Ook kan een vinkje staan bij Printer offline gebruiken". Dat vinkje dan weghalen.

Succes,

Tijs.
Goh...da had ik pertang al eens bekeken of ze toevallig niet ofline stonden...maar ze stonden goed.
Heb ze nog es ofline en daarna weer online gezet ...en nu lukt het wel terug!:D
Bedankt voor je reactie...tis dus terug in orde...Bedankt:thumb:

Ik ga jouw methode onthouden, want ik had (tot heden) niet gedacht dat offline zetten en daarna weer online zetten van een reeds online staande printer weigerachtig afdrukgedrag zou kunnen oplossen!

Dus heb ik zelf ook wat geleerd! :) Bedank voor de heldere terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan