er gaat van alles mis

Status
Niet open voor verdere reacties.

appieb

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2004
Berichten
35
Bij mijn pc gaat op het moment van alles mis zoals:

tijdens opstarten krijg ik de melding:
Check F1 tot run setup
Press F2 to load default values en continue

druk op f2 en hij gaat, maar hij is elke keer de datum en tijd kwijt. en daarbij is ook mn internet weg en ziet ie mijn modem als nieuwe hardware.

daarnaast kan ik ook geen systeemherstel meer doen, althans ik kan hem wel doen maar hij zegt dat het niet geslaagd is.

en ik krijg telkens de melding:

Server is bezet kan niet worden voltooid omdat het andere programma bezig is om naar dit programma over te schakelen en het probleem oplossen.

ik besef me dat het nogal wat vragen zijn, maar alle hulp is welkom.

gr
 
ik denk dat de batterij op je moederbord het begeven heeft als hij de tijd niet kan onthouden
waarschijnlijk zit je netwerkkaart/modem in de bios ingesteld en vergeet hij die natuurlijk ook steeds
en mischien heeft systeemherstel wel een goed werkende bios nodig maar dat weet ik niet zeker

normaal gaat een batterij tussen de 3 en 7 jaar mee ik weet niet hoe oud je bakkie is maar die kun je gewoon vervangen ,wel even de oude eruit halen en kijken welk type het is
meestal is het iets met cr2025 of zo bij de hema hebben ze ze al hangen voor nog geen tientje anders naar de fotozaak (of pc handel)
 
ik zal de batterij maar vervangen alhoewel de pc pas 2 jaar oud is, dus wel heel snel.
 
Hallo Let even op

Helaas zijn er meer types die batterijen in een MoBo zetten, maar dat is niet de bedoeling hoor.

Het moet een oplaadbare zijn, dus een klein accutje. Oudste PC is uit 95 en als ik hem na een jaar opstart is hij zijn tijd kwijt. Maar de volgende dag heeft hij hem wel vast gehouden. Zou hem eigenlijk onder stroom moeten laten staan, want dan blijft hij het doen.

Dus:
Of je bent heel zuinig en haalt de PC elke keer van de stroom als je er niet mee werkt, dan loopt je accu langzaam leeg. Zeker als je er niet vaak achter zit.

Of er zit een batterij in. Die kan dus niet laden.

ergo:
Laat hem eens een dag aan de stroom hangen (hij hoeft niet aan te staan, maar je voeding moet wel aan staan).

Mijn werkpaard uit 98 doet het nog steeds op zijn originele accutje.

Eric.
 
Bedankt voor het meedenken, alle problemen zijn opgelost.:thumb:

Ik heb uiteindelijk in de bios met F5 de oude instellingen geactiveerd en met F10 de boel gesaved en alles inclusief internet doet het weer. Soms is het toch nog wel simpel.;)

gr
 
Dat wordt afwachten.

Want PC opnieuw opstarten laat de spanning op je PC staan.

Kijken wat hij morgen doet als hij de nacht heeft uit gestaan.

Eric.
 
das waar, maar als dat morgen zo is weet ik in ieder geval dat het dan toch de batterij is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan