Er gebeurt niks na installeren van Redhat 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandrovp

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
Berichten
103
Ik heb een probleem.
Ik heb alles op drie cd's gezet
en daarna heb ik mijn boot vernadet zodat die eerst bij de cd-rom gaat
kijken.
toen kwam de scherm van Redhat. Daarna vroeg die of ik cd-rom wou
controleren.
Dus heb ik ze alle drie gecontroleerd. Alles was ok. Daarna kreeg ik een
scherm met vanalles op.
Op het einde stond 'you can reboot safely), dus heb ik die gereset.
Nu werkt het niet meer.
Ik weet niet hoe ik verder moet.
Want die vind ook geen boot meer op linux cd1.
Wat moet ik doen, want die had al dingen geistalleerd?
 
Ik begrijp je vraag niet helemaal.

Je hebt RedHat 9 geinstalleerd, toen moest je opnieuw opstarten en wat gebeurt er daarna (het werkt niet meer is niet echt duidelijk)?

Verder hoe heb je RedHat geinstalleerd? Naast windows of alleen?
Wanneer werkt 'ie niet meer? Na het opstarten? Voor het opstarten?
Probeer je op te starten van de harde schijf of van de RedHat CD?
 
Na de installatie van cd1 zei de pc 'you can reboot safely".
Ik heb dat gedaan, maar nu zie ik niets mee van linux.
Dus weet ik niet zeker of die dat wel heeft geinstaleerd.
Ik heb ook windows XP erop zitten.
Mijn pc start boot van de Harde schijf.
Hoe moet ik linux terug erop probern te zetten?
Ik heb al eens geprobeert om ervoor te zorgen dat de pc eerst naar cd-rom gaat zodat die linux zou herkennen, maar hij gaat direct naar Windows xp
 
Je hebt dus RedHat geinstalleerd maar bij het opstarten kan je linux niet opstarten, de pc start windows op?

Om te kijken of linux geinstalleerd is, en zo ja, om de bootmanager te installeren zal je in een linux omgeving terecht moeten komen. Dit kan o.a. met de RedHat CD (maar daar kan je niet meer van op starten en eerst wel? of begrijp ik je niet?).
Je moet dan dus opstarten van de RedHat CD en dan kiezen voor rescue mode oid, dan kan je met fdisk kijken of er linuxpartities op je harde schijf staan.
 
Volgens mij heeft die niets geinstalleerd.
Ik heb het opnieuw geprobeerd met een bootmanager.
De installatieprocedure loopt vast, omdat er iets mis is met mijn partities.
Ik heb een hd van 80gb verdeeld in 4.
Misschien is het een probleem omdat ik win Xp heb, want ide gebruiken geen fat32 meer.
Kan dat?
 
Ik denk wel dat het er mee te maken heeft. Om linux te kunnen installeren moet je minimaal twee partities aanmaken (swap en ext2 of ext3). Tijdens de installatie kan je meestal een oude partitie verkleinen om zo ruimte te creeren voor die twee partities, maar volgens mij kan het installatieprogramma ntfs partities niet verkleinen (het is namelijk een groot geheim hoe ntfs in elkaar zit).
Dus als je zeker wilt weten dat het werkt zal je van te voren met bijv. Partition Magic een partitie moeten verkleinen of je moet een partitie verwijderen.
Het is overigens een goed idee om een fat32 paritie aan te maken als je bestanden wilt uitwisselen tussen windows en linux. Schrijfondersteuning naar ntfs partities is, om bovengenoemde reden, nog erg experimenteel en wordt daarom niet standaard geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan