er is een ip-conflict gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

cusley777

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2011
hallo allemaal,

mijn notebook geeft als melding aan ip adres conflict.
onbekend netwerk,geen internettoegang :(

ik heb draadloos internet een d-link router die ik al volledig heb gereset en terug heb ingesteld (beveiligd)
met een andere draagbare computer van mijn pa of met mijn mobile telefoon (blackberry) kan ik probleemloos op mijn netwerk enkel niet met mijn eigen notebook.
mijn notebook heeft een volledige signaalsterkte maar er staat een driehoek met ! afgebeeld.

weet iemand een oplossing ik ben ten einde raad...
ik gebruik windows 7

Gebruik je een vast IP adres op je notebook? Als alles op het netwerk DHCP draaid zou dit normaal gesproken nooit voor mogen komen.

als je dhcp gebruikt doe start in de zoekbalk cmd en dan enter type in het venster dat je krijgt ipconfig/release en dan ipconfig/renew

als ik ipconfig/release ingeef krijg ik een melding:
er kan geen enkele bewerking op de LAN-verbinding worden uitgevoerdals het medium ervan niet is aangesloten.
er heeft zich een fout voorgedaan bij het vrijgeven van deze interface:draadloze netwerkverbinding (er is nog geen adres verbondenmet het eindpunt van het netwerk)
er heeft zich een fout voorgedaan bij het vrijgeven van deze interface:loopback pseudo-interface1 (het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden)

eeey

wat je kan doen is je draadloos uitzetten via netwerkcentrum dan je adapterinstellingen en dan weer aanzetten dan zou die moeten werken als et goed is

succes:)

:( Ach oke ..:( was alleen maar ideetje :thumb:
Maar in reuter instellingen kan je komen dan ?? :( en handmatig IP bijstellen ? :D ?

Als alle apparaten op DHCP staan, dan kan het toch niet zo zijn dat je router dubbele ip adressen uitdeelt? Kijk eens alle apparten na en check of er 1 een vast ip adres heeft. Delete anders even je netwerkkaart uit apparaatbeheer en laat hem opnieuw hardware scannen. Als je er niet uitkomt: Geef je eigen laptop dan een vast ip adres, doe maar 1 hoog in de range, want waarschijnlijk gaat je router toch nooit meer adressen uitdelen dan .10 of hoger.

Ik denk dat het probleem op je laptop zit.
Wat krijg je voor ip-address als je alleen ipconfig doet? Iets met 169 ofzo?
Kun je trouwens een ping commando doen naar jezelf, om te controleren of je stack goed is:
ping 127.0.0.1

De melding van IPconfig duidt op een vast ingesteld IP adres. Een tweede hint is dat het vanaf Windows 95 onmogelijk is om via DHCP nog dubbele IP adressen in een netwerk te krijgen. Voordat een link namelijk aktief wordt controleert Windows of het adres niet toevallig al bezet is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan