Er is een onbekende fout opgetreden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Als ik een bijlage voeg bij mijn outlook van bijv. 3,5 mb krijg ik steeds een foutmelding.
Het verzenden gaat volgens mij wel goed. Als ik kijk bij VERZENDEN en ONTVANGEN zie ik keurig het blauwe balkje lopen, tot het einde. Echter dan gebeurd er niets meer en krijg ik eerst een melding dat de server al een minuut niet meer heeft gereageerd.
Als ik dan aangeef de verbinding te willen behouden komt er even later een andere melding. (Vak verzenden en ontvangen.) Dat betreft:

Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'Nieuwe poging.', Account: 'mail', Server: 'mail', Protocol: SMTP, Reactie van server: '421 mail6-sh.home.nl Lost connection to [217.121.16.108]', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 421, Foutnummer: 0x800CCC67

Ligt de fout bij mijn pc en zo ja wat kan ik hier aan doen of ligt de fout bij de provider die dat overigens ontkent.
(Windows 2000 systeem met Outlouk express 6.)

Als ik het goed begrijp wil je een bestand van 3.5 MB meesturen. Sommige providers hebben een maximum van 1 MB. Kijk eerst eens na bij je provider wat het maximum voor jouw abonnment is. Als dit lager is dan het bestand wat je mee wil sturen lukt het niet.

Was ik vergeten te vermelden.
Zit bij @home op de kabel en die 3,5 mb moet dus geen probleem zijn.

heeft nix te maken dat je kabel hebt, je provider geeft gewoon geen bijlages door van 3.5mb, heb hier chello, doet dat ook niet.
grote bestanden kan je beter via icq of messenger versturen

Geplaatst door Franz
heeft nix te maken dat je kabel hebt, je provider geeft gewoon geen bijlages door van 3.5mb, heb hier chello, doet dat ook niet.
grote bestanden kan je beter via icq of messenger versturen
Zoals ik al aangaf hangt dit van je provider af. Ik mag tot 10 MB. Niet dat ik het vaak zal doen, want dat duurt me te lang. Bovendien kunnen veel mensen zoveel niet ontvangen.

Geplaatst door Franz

Toch knap dat jij als chello gebruiker weet hoe het bij @home inelkaar steekt:

Indien u een foutmelding krijgt dat de bijlage niet afgeleverd kan worden zou dit kunnen betekenen dat bijlage te groot is voor de mailserver van de verzender of voor de mailserver van de ontvanger. De maximale grootte van een e-mailbericht voor klanten van @home is 5MB

Geplaatst door Wim1960
Zoals ik al aangaf hangt dit van je provider af. Ik mag tot 10 MB. Niet dat ik het vaak zal doen, want dat duurt me te lang. Bovendien kunnen veel mensen zoveel niet ontvangen.

Dientengevolge zou het zomaar kunnen dat de ontvanger een maximum qua kb's heeft ingesteld, ik heb dat ook, heb een hekel aan grote bestanden, vraag het dus even aan de ontvanger hoe zijn/haar instellingen zijn.

Geplaatst door m@rio

Toch knap dat jij als chello gebruiker weet hoe het bij @home inelkaar steekt:

Indien u een foutmelding krijgt dat de bijlage niet afgeleverd kan worden zou dit kunnen betekenen dat bijlage te groot is voor de mailserver van de verzender of voor de mailserver van de ontvanger. De maximale grootte van een e-mailbericht voor klanten van @home is 5MB

probeerde alleen maar aan te geven dat ik ook hetzelfde probleem heb, alleen met chello

En wie kan me uitleggen waar ik kan vinden binnen outlook express om het max. aantal mb dat iemand binnen wil krijgen aan kan passen?

Of kan ik zelf ook binnen mijn eigen express aangeven hoeveel mb's er max verzonden mogen worden.
Dan zou dat de oorzaak nog kunnen zijn.

Inderdaad bij @home zou het max 5 mb moeten zijn dat verzonden mag worden, maar daar vallen mijn 3,5 'toch ruim binnen.

Ik heb wel gekeken bij @home en daar hebben ze poort 25 "afgesloten" om spam te voorkomen. In mijn foutmelding staat iets van poort 25. Iemand een idee of dat er mee te maken heeft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan