Er is geen e-mailprogramma gekoppeld om de gevraagde actie uit te voeren. Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietsoo1

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2012
Berichten
18
Hallo,

Ik heb 3 pc's upgradede naar Windows 10. En op al deze pc's heb ik Microsoft Office 2013 geinstalleerd (oude office verwijderd).
Alles werkt na behoren (outlook, excel,word).

Echter als ik in een map een mailtje selecteer krijg ik de volgende melding:
"Er is geen e-mailprogramma gekoppeld om de gevraagde actie uit te voeren. Installeer een e-mailprogramma. Maak een koppeling in standaardprogramma's in het configuratiescherm als er al een e-mailprogramma is geïnstalleerd."

Ik ga altijd door de bestanden heen door ze te selecteren en dan kan ik vervolgens in het voorbeeldvenster van Windows verkenner zien om welk mailtje het gaat. Als je dubbelklikt, opent die vervolgens wel in outlook. Dus wat niet werkt is het voorbeeldvenster en wat heel vervelend is dat de foutmelding steeds naar voren komt. Ook kwam ik er later achter dat deze foutmelding na voren kwam als je vanuit Outlook een e-mail versleept naar een map op de computer.

Verder werkt Outlook naar behoren.

Heb al in standaardprogramma's in het configuratiescherm dingen lopen wijzigen, dit helpt niet. Ook de nieuwe optie van windows 10: "standaard apps" heb ik dingen gewijzigd. Dit hielp echter ook niet.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • PROBLEEM OUTLOOK.png
    PROBLEEM OUTLOOK.png
    16 KB · Weergaven: 298
Pietsoo1, heb je het Officepakket vóór of na de upgrade geïnstalleerd ? Er zijn meldingen dat als Office vóór de upgrade geïnstalleerd was er na de upgrade problemen waren. Door opnieuw installeren werd daar het probleem verholpen.
 
Ik heb office pakket geïnstalleerd na de upgrade van Windows 10. Dus eigenlijk zou die goed moeten werken? Ook heb ik op een pc Windows 10 eraf gegooid en opnieuw alles geinstalleerd ( ook office ). Helpt dus niks. Vind het wel apart dat alle 3 de pc's de zelfde melding geven.
 
Je kunt outlook en outlook.com samenvoegen. / gebruiken
 
Probleem opgelost!

Op deze 64 bits computer stond een versie van Office 2013 64 bits. Na het verwijderen van de 64 bits versie en de 32 bits versie van office 2013 te installeren waren alle problemen verholpen.

Kennelijk werkt het mail systeem in Windows nog in de 32-bits architectuur? Zie configuratiescherm, hier zie je ook 32-bits tussen haakjes staan. Of is dit iets anders?

In ieder geval mijn probleem is verholpen!

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan