• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Er is geen toepassing geregistreerd om dit bestand te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexbb

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2012
Hallo allemaal,

In mijn excel bestand heb ik hyperlinks naar foto's, die in mijn pictures map staan. Alleen als ik deze wil openen via excel dan krijg ik dit bericht; ''Er is geen toepassing geregistreerd om dit bestand te openen'.''.
Normaal gesproken zou Excel het in internet explorer openen, tenminste dat herinner ik mij van een tijd geleden. Maar nu heb ik geen Internet explorer meer en werk ik met google chrome.
Dus kan iemand mij vertellen hoe ik deze hyperlinks de foto's kan laten openen met google chrome of natuurlijk met windows photo viewer? Ik heb het jpg en png geprobeerd, werkt beide niet op het moment.

Ik heb zelf al verder gekeken naar dit probleem maar ik heb nog geen oplossing voor gevonden en zit er al een paar dagen mee.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Alex Baak

Blijkbaar heb je geen toepassing geregistreerd voor die extensies.

voor windows 7:

configuratie -> programma's -> standaard applicaties -> zet standaard applicaties

ga naar windows photo viewer. er staat nu mogelijk iets van (aan de rechterkant). dit programma is standaard voor 1 uit 20 toepassingen. klik vervolgens op alle standaarden of kiezen om jpg en png toe te voegen.

In principe zou dit normaal echter goed moeten gaan zonder aanpassingen.

@ wampier, dit had ik volgens mij al gedaan maar heb het nog een keer geprobeerd. Alleen het probleem is niet dat hij foto's niet opent want als ik de foto's uit mijn foto folder wil openen, openen ze gewoon in windows photo viewer.
Maar als ik een hyperlink in excel naar deze foto heb dan krijg ik dus dit bericht; ''Er is geen toepassing geregistreerd om dit bestand te openen.''. Dus het probleem zit ergens in excel zelf.

Toch bedankt voor de reactie!
Maar het is dus nog niet opgelost helaas..

Hoe ziet de hyperlink eruit? ik kan het niet reproduceren. Mogelijk roept excel standaard IE aan.

Als ik in mijn Excel bestand rechtsklik-> hyperlink dan zoek ik de foto op en druk ik op ok. Dus komt er ..\Pictures\VoorbeeldFoto.jpg te staan.
Het klopt dat hij standaard in IE geopend wordt. Maar misschien is het dus dat ik geen IE meer heb dat daardoor dit probleem ontstaan is.
Maar het moet mogelijk zijn dat het bijvoorbeeld in google chrome geopend wordt of gewoon in windows photo viewer. Of zit ik daar verkeerd mee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat staat er bij de .. ? een URL die start met "\\" kan niet geopend worden in een alternatieve browser. vaak kan je dat wel vervangen met een "file://.... " statement. deze werken mogelijk wel met chrome.

Sorry voor een late reactie, was een tijd weg..

Maar bij de .. staat verder niks. Het staat er exact op deze manier: ../Pictures/foto.jpg Waarschijnlijk staan die puntjes voor de weg waar het bestand staat dus. C:\Users\Alex\Pictures/foto.jpg. Denk ik.
Hoe moet ik die file:// ervoor zetten? want dat werkt niet op de manieren hoe ik het geprobeert heb.

Ik heb het ondertussen zelf even getest en hyperlink werkt alleen met internet explorer. zelfs met de "FILE" hyperlinks. de standaard browser wordt niet aangeroepen. mogelijk kan het wel met een macro, maar de standaard hyperlink functie lijkt echt gebonden aan IE

Oke, maar er moet toch een manier zijn om het in google chrome of gewoon in windows photo viewer te laten openen?

misschien met een macro met daarin:

Call shell ("chrome defile")

of iets dergelijks, maar niet met de standaard werkbladfunctie, zoals het nu lijkt (maar mogelijk is er een expert in dit soort dingen die een truc kent)

Hoe gebruik ik zo een macro precies?
En anders moet ik eerst nog is een expert vinden!

Dat ligt eraan wanneer je de macro wil aanroepen / hoe.

Ik heb het even getest met firefox en dit werkt voor mij:

Code:
Call Shell("C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe c:\1.jpg", 1)

Je kunt de macro aanroepen met de filenaam in een cel als je bijvoorbeeld de cel dubbelclicked. Een voorbeeldbestandje is dan wel handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan