er is onvoldoende geheugen of schrijfruimte om de figuur weer te geven of af te drukk

Status
Niet open voor verdere reacties.

testoboy

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
er is onvoldoende geheugen of schrijfruimte om de figuur weer te geven of af te drukken

dit krijg ik bij mij document

hier staan foto's in die ik gekopieerd heb van internet
en nu toont word deze foto's niet meer alleen een zwart kadertje zie ik nu nog

hoe krijg ik mijn foto's terug te voorschijn?

Als je de foutmelding moet geloven is de oorzaak dat je te weinig geheugen vrij hebt of te weinig schijfruimte.

Kijk dus eens via de windows verkenner hoeveel schijfruimte er vrij is op AL je schijven.
Kijk tevens eens met je taskmanager (taakbeheer, alleen in win 2000 en xp) hoeveel vrij geheugen je hebt en post dat eens hier.

kijk ook even hoe groot het bestand is dat je wilt openen en post ook dit even.

ja qua harde schijf kan dat geen probleem zijn

qua taakbeheer weet ik niet goed naar wat ik moet kijken ?
ik kan wel zeggen dat ik 512 mb ram geheugen heb

voor de afbeelding zijn het verschillende die niet willen gaan

ik heb een word doc en daar kopieer ik van het internet foto's om het aangenamer te maken om te lezen
bijvoorbeeld deze foto

http://www.testo.de/BE/nl/site/company/testory/images/company.testory.15.grafik3.gif

Hai, :D

De groote van dit soort gifjes kan het probleem niet zijn!

Kan zijn dat je in aanraking bent gekomen met de: Nimda-worm welke je RTF module aantast en dus Word corrumpeert..(Om uit te sluiten even met een recent geupdate virusscanner de pc volledig scannen)

Meer voor de hand liggend is dat Normal.dot corrupt is geraakt en nu rare storingen gaat roepen.
Remedie:
Sluit Word en Outlook!
Reboot de pc (niet verplicht maar wel aan te raden)

Ga naar: C:\Documents and Settings\jou usernaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen
Daar staat het bestand Normal.dot
Zorg dat je de extensie ziet in de verkenner (anders aanzetten in mapopties/verkenner) en verander de bestandsnaam naar Normal.old!

Herstart Word
Deze maakt zelf een schone Normal aan.

Laat even weten of je er zo komt?

See Yah! :thumb:

Zorg dat je de extensie ziet in de verkenner (anders aanzetten in mapopties/verkenner) en verander de bestandsnaam naar Normal.old!

wat bedoel je hier mee? in mijn mapopties vind ik niets van verkenner

ik heb meerdere sjablonen in deze map staan tis te zeggen 2
Normal en Normal1

ik weet niet juist hoe ik die normal.dot in normal.old moet zetten

ik heb naam wijzigen gedaan maar er gebeurt niets er staat nu bij Normal ==> normal.old

er komt geen nieuwe normal bij

kan je anders is een nieuwe normal door sturen naar mij?

Geplaatst door testoboy
In mapopties>weergave het vinkje weghalen bij "Extenties voor bekende bestandstypen verbergen".

Zo kun je de bestandsextenties achter de bestandsnamen zien.
(.exe .jpg .bmp enz.....)

Met de tip van Crash moet je er kunnen komen lijkt mij!

Nog één extra tip aangezien je meerdere Normal.dots hebt kun je ook nog even een zoektocht doen in de verkenner naar Normal.dot vervolgens knip je al die documenten weg en verplaats je ze naar het bureaublad in een mapje of zo!

Als je dat doet dan hoef je niet de extensie .dot te vervangen naar .old. (Want als Word geen Normal vindt maakt hij hem ook zelf opnieuw aan)

Welke Word-versie heb jij eigenlijk?

Succes! :thumb:

Das mooi maar heb je tip al uitgevoerd en is er een nieuwe Normal gemaakt? (Dus oude wegknippen en word herstarten)

nee er komt geen nieuwe normal.dot de map blijft leeg

dus da opstarten da is gewoon word opstarten en dan weer afsluiten of moet ik een doc opslaan of iets anders?

Dat is HEEL vreemd Word maakt altijd een Nieuwe Normal als deze niet aanwezig is in de map sjablonen/of werkgroepsjablonen! (Het moment van aanmaken is als je na verwijdering Word opent en daarna weer sluit na sluiten is er weer een Normal)

Maar goed ik voeg wel even een schone Normal bij en wellicht helpt dat.

Plaats hem in de map sjablonenen. Pad staat bij Extra/bestandlocaties/sjablonen. (in Word)

Succes! :thumb:

Bijlagen

geprobeerd maar wie helpt me verder?

ik zit nu in deze map

C:\Documents and Settings\jou usernaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen

en zie daar 2 normal staan

Normal
en
NormalEmail

ik denk dat ik Normal moet wijzigen? maar hoe? ik heb windows 7 en ik gebruik windows starter 2010. toen die de melding gaf heb ik microsoft office 2007 enterprice geinstalleerd via de legale CD-rom uit de winkel. ik heb nog steeds dezelfde melding. ik heb genoeg geheugen over in beide schijven. mischien ligt het aan het werkgeheugen? waar kan ik dat zien?
ik heb 1 schijf van 116 GB en 1 van 329 GB lijken me niet de werkgeheugens?

Groetjes,

Maarten;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan