Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server(192.168.1.254)

Status
Niet open voor verdere reacties.

azurewrath

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2006
Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server(192.168.1.254) worden gemaakt
De externe host is door Netwerkcontrole geping maar er is geen antwoord ontvangen.

Ik kreeg deze foutmelding opeens toen ik de computer opstarte en er gebeurde rare dingen dus ik had mijn computer terug gezet naar fabriekinstellingen om zo op de harde manier het probleem te omzeilen, maar nu is het weer terug. Ik heb op andere forums (en ook hier) wat erover gelezen, maar niks wat er stond heeft geholpen voor mij.

Ik heb alle Windows tips geprobeerd en ook die deden niks. Ik hoop niet de hulp van een professional in te schakelen die langs moet komen dus ik hoop dat jullie wat tips hebben. Ik heb alle IP's op automatisch toewijzen staan en dus alles op fabrieksinstellingen

Alvast bedankt,
Thomas

Hangen er meerdere pc's aan dezelfde internet-aansluitng? En doen die het wel goed?

Ja, er is nog 1 computer met een vaste lan verbinding die wel zonder problemen werkt. Onze laptop werkt ook goed op een draadloze verbinding.

Er is net trouwens wel wat gebeurd. Ik zat wat te spelen met de settings en ik had mappen met wachtwoord delen uitgezet en opeens vond de computer een netwerk 2. Deze heeft wel internet verbinding maar die valt regelmatig uit en dan moet ik hem herstellen d.m.v diagnose en herstel optie.

De andere computer staat gewoon op netwerk, dus ik weet niet waar netwerk 2 vandaan komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan