'Er kan geen verbinding worden gemaakt met...'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timeleaper

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2012
Hallo,

Ik wist niet zo goed hoe ik dit probleem moest noemen dus zeg ik maar gewoon wat mijn laptop zelf zegt.
Mijn probleem is als volgt: ik zat gewoon op internet, wilde mijn mail gaan checken, toen ineens internet helemaal stopte en ik door de een of andere reden geen verbinding meer had. Eerst probeerde ik gewoon opnieuw verbinding te maken, maar toen gaf hij dus dat probleem aan wat in de titel is genoemd. Toen startte ik mijn laptop opnieuw op en probeerde het weer: maar opnieuw hetzelfde probleem. Daarna zette ik hem maar uit, hij heeft een paar uur uitgestaan en daarna probeerde ik het nog een keer, maar opnieuw was het resultaat hetzelfde probleem. Ik heb wat zitten zoeken in het Configuratie scherm, maar daar kon ik helaas ook geen oplossing vinden.
Uiteindelijk heb ik een paar kabels uit de router getrokken, hem een soort van gereset, maar ook daarna deed hij het nog steeds niet. Toen dacht ik: misschien moet ik eens kijken of ik überhaupt wel verbinding kan krijgen met een ander netwerk. Wanneer ik er eindelijk eentje had gevonden die geen wachtwoord had - we hebben een drukke buurt hier - deed hij het nog steeds niet. Vervolgens heb ik hem aan een LAN kabel gesloten en nu doet internet het ineens wel!
Mijn vraag is nu dus: waarom doet mijn internet het alleen nog maar een kabel en niet meer draadloos? Ik doe het al jaren gewoon met draadloos en ik heb nu gelukkig eventjes de kabel van mijn vader mogen lenen, maar die kan ik dus niet altijd gebruiken.
Heeft iemand een idee over wat er nou precies aan de hand is met mijn laptop?
Bedankt voor jullie aandacht ~

Groetjes,
Timeleaper.

Ik zou een herstelpunt terugzetten van vóór je problemen. Die herstelpunten worden regelmatig gemaakt, dus je zult niet veel instellingen kwijt raken...

Tijs.

En hoe doe ik dat? Want om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat een herstelpunt is ;o

Herstelpunt werkte helaas niet.
LAN verbinding wilt het nu ook niet meer doen, dus kan ik de malware ook niet installeren.
Ik heb gekeken bij apparaat beheer, maar daar gaf alles aan dat alles correct werkt. Dus ik weer nou niet meer zo goed wat ik moet doen. Iemand nog opties?

Je kunt weer een herstelpunt terugzetten waarbij de bedrade aansluiting het nog wél deed (dus eentje van later dan die je nu teruggezet hebt).

Dan (zodra bedraad weer werkt) zo nu en dan vanaf die laptop eens in de helpmij-chat gaan vragen of iemand even met Teamviewer op je laptop mee wil kijken. Jij start dan TeamViewer QuickSupport op de laptop en geeft door welke sessie ID + wachtwoord voor die teamviewer sessie gebruikt kan worden door de helper.

Tijs.

Ik heb het ook al ongedaan gemaakt, want als het niks uithaalt en ik toch programma's kwijtraak vind ik het een no go, dus toen heb ik het herstelpunt ongedaan gemaakt.

Sorry voor de dubbelpost!
Maar het probleem is al opgelost, het enige probleem is nu dat mijn laptop niet aan de kabel wilt... Maar ik heb tenminste internet (;

je kan het volgende nog doen:

weet je het merk van je computer want er staan internetdrivers op het internet, bijv: tochiba satelite c660

het probleem kan namelijk zijn dat er een fout zit in de internet driver van je pc

als je er echt niet uitkomt kan ik ook even kijken met teamviewer wat het probleem is namelijk

als je het niet wilt kan je ook de topic sluiten

grtz kenny

Laatst bewerkt:
Nou, ik ben weer terug bij af.
Ik sloot gisteren mijn laptop af, ging slapen en deze middag doet hij het niet meer. Wel weer met de LAN verbinding beneden, maar op mijn kamer niet. Dan zegt hij dit: LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie.
Ik heb ook een lijst met gegevens opgehaald die misschien ook wel kunnen helpen, ik kan ze hier opzetten. Maar ik zal eerst wel eens kijken in de chat, maar ik ben niet zo'n fan van chats, om bepaalde redenen. Maar wat moet dat moet (;

EDIT; O trouwens, ik heb wel toegang tot het netwerk, maar geen toegang tot internet. Dat is eigenlijk het probleem.

hee kan je wel op internet met je laptop ik kan dan misschien even kijken met teamviewer als het echt niet lukt

Ik heb nu wel internet - enkel met de LAN verbinding van mijn vader zoals ik vermeldde in mijn eerste bericht, maar ik snap niet zoveel van teamviewer, heb er nooit mee gewerkt namelijk.
Ik zal het eerst maar eens proberen te downloaden.

Na alles doet mijn internet het nog steeds niet, dus ik sta nog steeds open voor suggesties (;
Behalve de: zoek een nieuwe router, suggestie. Om de simpele reden dat mijn vader daarover gaat, ik de enige ben die problemen heeft met internet enz.

mij is het niet gelukt via teamviewer misschien heeft iemand anders een oplossing???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan