Er kloppen heel veel dingen niet in de pas geinstalleerde Acer Aspire 1640 laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
de volgende dingen werken niet goed:

1. Aan/uit-knop werkt niet goed. Normaal als je deze langer indrukt dan gaat de computer uit. Hier niet.

2. Er is geen netwerk-icoon in de systemtray. Ook als is hij wel als zichtbaar zijnde geconfigureerd.

3. Keyboard werkt niet onder Windows. Wel in de Bios. Touchpath werkt ook niet.

4. Devicemanager is niet bereikbaar via start/computer/eigenschappen/hardware. Wel via uitvoeren.

Er is in het verleden een dc-jack vervangen. Echter ik heb de laptop nu volledig gedemonteerd maar alleen lijkt goed aangesloten. Alleen een dingetje lijkt te ontbreken op het moederbord. ik heb er een foto van gemaakt.
DSCF0063.jpg

Ik hoop dat iemand mij een goed hint kan geven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
omdat dit wss allemaal hardwarematige problemen zijn heb ik je topic hierheen verplaatst.

Misschien domme vraag maar heb je de drivers geinstalleerd?

Misschien is je install cd beschadigd waardoor er bv. dll's niet geinstald zij of .sys bestanden?

Ik zou toch ff proberen met een andere cd,ooit had ik een gelijkaardig probleem

Succes

Het is niet omdat er niets aangesloten is op een fiche op je mobo dat er ook iets op zat.

Laatst bewerkt:
ja, drivers geinstalleerd maar bedenk me nu dat het CMOS batterijtje los zat bij installatie van Windows XP home edition SP2

Ja, is wel handig als die vastzit en nu je hem toch open hebt zou ik er meteen een nieuwe in doen.

Ik zou eens beginen om je chipsetdrivers te installeren.

Groeten Marcel

Download eens hirens boot cd en doe enkele tests: o.a. memtest, hdtest,graka test...

nou, het toetsenbord en touchpath doen het wederom niet en soms wel. Ook heeft er ineens een tijdje een icoontje van de netwerkverbinding gestaan in het systeemvak maar is daarna verdwenen. Oh, ja toen het toetsenbord en het touchpath het weer deed was er ook ineens een icoontje in het systeem van de internetverbinding. waarschijnlijk onlosmakelijk met elkaar verbonden.

heb de laptop opnieuw geprobeerd te installeren. Dit stopt halverwege. Ik heb hem de hele nacht te tijd gegeven maar hij gaat zonder reden echt niet verder.
oh, ja touchpath en toetsenbord werken niet tijdens installatie windows
hd is getest en lowformat gewist daarna opnieuw in ntfs ingedeeld

memorys zijn niet getest

graka?

heb hirondisk 14.0

heb windows wederom geprobeert te installeren. Hij stop op 32 minuten bij netwerksoftware installeren

Wederom geprobeerd te installeren maar nu vanaf de optical drive van de laptop zelf. Ik dacht dat hij kapot was en had daarom geprobeerd vanaf een externe optical te installeren. Hij installeert nu door en touchpath en keyboard werken. Opmerkelijk!!

Heb even wat berichten bijeen gebracht zou je daar in vervolg op willen letten niet om de minuut iets neerzetten je kan ook bericht aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan