Er klopt volgens mij iets niet met mijn processor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
4 dec 2011
Hoi,

Ik had tot vanmiddag een intel dual core e2200 (2.2ghz) en nu een intel dual core e5400 (2.7ghz) alleen staat er NOG steeds in mijn moederboard dat ik 2.2 ghz heb en ook everest geeft dit aan dit staat in everest: CPU Type DualCore Intel Pentium E5400, 2200 MHz (11 x 200) MAAR deze processor heeft geen 2200 MHz het moet 2700 MHz zijn en als ik op deze computer ga dan eigenschappen zie ik wel 2.7 ghz staan raar.

Hoe kan ik dit fixen en waar ligt de fout?.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Als jij je computer op start, in het 1e scherm wat je ziet (mocht het een groot logo zijn, druk op TAB). Staat daar de snelheid van de processor? Zo ja: wat is de snelheid? Dit is namelijk de snelheid waar 'ie op draait.

Bedankt voor uw snelle reactie maar ik zie de snelheid niet bij het opstarten van mijn pc ook als ik tab druk want dan vraagt de computer om bij windows op enter te drukken zodat het opstart.

Als ik del druk tijdens het opstarten kom ik in de bios en deze geeft aan dat ik 2200 mhz heb. Everest geeft wel aan dat ik een e5400 heb maar de snelheid 2200 mhz is en deze moet 2700 mhz zijn. Veder geeft apparaatbeheer en eigenschappen van deze computer wel aan dat ik een e5400 met 2.7 ghz heb.

Als je moederbord het ondersteunt moet je de bios snelheid op 13,5 x 200 zetten.
Het bios geeft idd de snelheid aan waarop de processor draait.
Apparaatbeheer haalt de getoonde informatie uit een soort van database en daar staat in dat die processor max. op 2,7 GHz kan draaien - niet dat ie er ook werkelijk op draait...

Laatst bewerkt:
Solaris ik heb het in het bios verandert het stond eerst op 800mhz heb er 985 van gemaakt en nu staat die in het bios op 2.7 ghz wat het moest zijn. In everest staat nu dit: CPU Type DualCore Intel Pentium E5400, 2700 MHz (11 x 245) MAAR als ik op deze computer ga dan eigenschappen dan zie ik dit staan: Processor: Pentium(R) Dual-Core CPU E5400 @ 2.70Ghz 3.33 Ghz.

Achter die 2.70Ghz moest gewoon weer 2.70Ghz staan en niet 3.33Ghz want bij mijn oude processor e2200ghz stond weer e2200ghz achter als ik op deze computer dan eigenschappen ging raar dat ik het niet zo krijg toch? maar wat nu?.

Kijk maar:

http://imageshack.us/f/641/naamloosff.png/

en

http://imageshack.us/f/849/naamloos2yl.png/

Laatst bewerkt:
Heb je eigenlijk een nieuwe installatie uitgevoerd?
Mogelijk blijft er toch nog ea achter van de oude processor.

Hoe bedoel je nieuwe installatie ? Ik deed de processor erin pc opstarten pc nieuwe hardware gevonden en geïnstalleerd. Bedoel je dit?

OPGELOST

Het is me gelukt, de bios herkent nu mijn processor met de juiste snelheid. Oplossing: Ik heb de processor en de moederboord batterij beide deruit gehaalt en weer derin gedaan, computer opstarten dan op del drukken om in de bios te gaan en daar zag ik dat alles ok is :d

Bedankt voor iedereen die meedacht.

Van mij mag hier een slotje op.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan