Er komt geen geluid uit de PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuillaumeIIII

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Berichten
14
Sinds het af- en aan koppelen van mijn speakers komt er geen geluid meer uit mijn pc. Alles geprobeerd ook met microsoft fix. Ik heb een vermoeden hoe het komt Drie jaar geleden heb ik mijn pc naar een 'reparateur' gebracht vanwege de slechte koeling. Men heeft toen nieuwe gel aangebracht en sindsdien is de koeling OK. Men heeft toen echter wel mijn C schijf laten crashen en buiten mijn weten om een andere Windows geinstalleerd. Na enige tijd kwam ik er achter dat deze Windows niet legaal was. Kan het uitvallen van het geluid hier ook de oorzaak van zijn? Ik sta op het punt een nieuwe PC te kopen dus mijn geluidsprobleem is niet zo urgent meer, maar ik ben toch benieuwd of dit de oorzaak kan zijn, omdat ik van alles geprobeerd heb. Silverlight kan ik bijvoorbeeld ook niet installeren en zo zijn er nog wel wat meer problemen.
 
Het wel of niet werken van je geluid heeft niets te maken met het gebruiken van een illegale versie van Windows.

je zegt dat na het af- en aankoppelen van je speakers het geluid niet meer werkt.
Weet je 100% zeker dat je het stekkertje in het goede gaatje stopt en niet per ongeluk in de microfooningang hebt gestopt ?

- Als je een koptelefoon aansluit werkt deze dan ook niet ?
- Heb je bij je apparaatbeheer gekeken of er uitroep- of vraagtekens staan ?

Groeten Marcel
 
Echt alles goed nagelopen, goede gaatje etc. Ook andere speakers doen het niet. De aansluiting voor de koptelefoon heeft na de 'reparatie' toentertijd nooit meer gewerkt, omdat hij eenvoudig weg niet meer was aangesloten op het moederboord. Er staan geen uitroeptekens.
 
zit de speakeraansluiting direct op je moederbord gesoldeerd of gaat het met een kabeltje ?
Als het met een kabeltje zit dan zit het kabeltje misschien op de verkeerde connector op je moederbord aangesloten.

Of heb je een losse (insteek) geluidskaart ?

Als je het merk en type van je moederbord en/of geluidskaart kunt posten dan kunnen we je wat beter helpen.

groeten Marcel
 
Of de speaker is gesoldeerd of met een kabeltje weet ik niet en als het een kabeltje is dan heb ik er niets aan veranderd. Ik heb volgens mij geen insteek geluidskaart maar on board. Moederbord : HP 085 Ch (XU1 Processor) intel i865P(PE/GI/i848P Chipset.
De speakers zijn Philips subwoofer System model SPA 2300/00. Besturing geluid etc... Creative Audio PCI (ES1371,ES1373)(WDM) is echter out of date
 
Laatst bewerkt:
Vergeet ik nog te melden waar ik de gegevens vandaan heb. Die komen van Speccy.
Gr. Willem
 
Na download kreeg ik te zien dat mijn systeem niet voldoet aan de besturingssysteemvereisten en werd de download gecancelled
 
OK dat is duidelijk.
Heb je zowel een voor- als een achteraansluiting voor je speakers op je PC zitten ?
Staat wel het volume op je PC aan. (Configuratiescherm>>geluiden en audioapparaten>>)

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
De vooraansluiting is toentertijd door de reparateur niet aangeloten. Alles staat aan.
 
Ik weet niet wie die reparateur is maar het komt nogal amateuristisch over allemaal.
Je kunt proberen om je vooraansluiting aan te sluiten op je moederbord.

Groeten Marcel
 
De reparateur was een Wajonginstelling bij mij in de buurt. De chef heeft aardig wat verstand van pc's, maar zijn 'werknemers'
hadden beter door hem gecontroleerd moeten worden. Ik ga de kast niet openmaken daar ben ik te atechnisch voor.

Groeten Willem.
 
Dan is er voor jou nog 1 mogelijkheid over en dat is je computer weer wegbrengen en laten maken.

Groeten Marcel
 
Ik ga een nieuwe kopen, mijn pc is inmiddels een jaar of acht. Ik had er twee weken geleden al een gekocht een Alternate Terra P120. Daarom waren mijn oude speakers ook afgekoppeld. Na een bonk ellende met deze nieuwe machine en ook nog met twee dezelfde heeft Alternate zelf aangegeven dat ze de machine weer terug zouden nemen en was ik weer terug bij af. Toch voel ik nog steeds voor een Alternate, maar durf niet echt meer. Heb je misschien een suggestie voor een andere met dezelfde capaciteiten? Ik ben namelijk een grote fan van Microsoft FS

Groeten Willem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan