Er mag helemaal niets meer opstaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

JAPIE1

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2003
Is er iemand die mij kan vertellen, hoe ik mijn harde schijf echt helemaal leeg kan maken ?

Omdat ik namelijk belangrijke dingen op mijn hardeschijf heb gehad, en mijn PC verkoop + hardeschijf.
Wil ik deze dus echt helemaal leeg hebben, zodat anderen er met pc recovery of dit soort programma's.
Geen bestanden meer met tevoorschijn kunnen toveren.

Wie kan me hierbij helpen ?

Greetz Japie:thumb:

Een proffesioneel bedrijf kan er altijd nog wel wat terug vinden, maar voor een particulier wordt het moeilijk na het overschrijven van de schijf met Eraser.
http://www.tolvanen.com/eraser/download.shtml

Je moet wel instellen dat de schijf een aantal keren overschreven moet worden.

format c: /u? dan wordt alles tog ook gewist:)

Geplaatst door skelle
Dan kun je met een Data recover tool nog steeds data terug vinden.;)

Low level formateren kan toch ook ? Duurt een beetje maar ja....;)

Geplaatst door skelle

Dan geeft Windows alleen aan dat er zoveel vrije ruimte is. De gegevens zijn dan nog niet weg. Als je dit enkele malen overschrijft (Politie kan tot 20 maal overschrijven terughalen heb ik wel eens gelezen) dan is het definitief verwijderd.

Kwam net dit artikel tegen.

DBAN; de handige tool voor het vernietigen van gegevens

Dagelijks verschijnen er berichten van oude of tweedehands hardeschijven waarop allerlei vertrouwelijke gegevens gevonden worden. Veel bedrijven en gebruikers verkopen of doneren hun hardeschijf, zonder verdere aandacht aan de aanwezige data te besteden. Sommige mensen "deleten" of formatteren de hardeschijf, maar dat is niet voldoende.

Om er zeker van te zijn dat gegevens echt weg zijn, zijn er verschillende tools. Een populair programma is Darik's Boot and Nuke (DBAN). Deze verwijdertool wordt door verschillende Amerikaanse ministeries gebruikt, en ondersteunt verschillende verwijder methodes, zoals DoD 5220-22.M, Gutmann Wipe en RCMP TSSIT OPS-II.

Dit artikel beschrijft hoe de tool werkt en waar je bij gebruik op moet letten. security.nl

moet ik ............?

Moet ik na het programma DBAN mijn harde schijf ook nog opnieuw installeren ?:thumb:

Greetz Japie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan