Er mist steeds een file.............

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.J.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A.J.

Meubilair
Lid geworden
12 jul 2004
Beste mede forummers,

op m'n laptop de vertragende Norton er maar eens afgehaald teneinde wat meer Rammetjes over te houden.
AVG free erop en gaan met die banaan.
Het vervelende is echter nu dat wanneer ik een RAR bestand openmaak, ik steeds de foutmelding krijg dat er een file niet geopend kan worden.
Heb Avast geprobeerd, met hetzelfde resultaat.
Wanneer ik hetzelfde RAR bestand op m'n desktop(waar Norton op staat)open is er niets aan de hand.
Welke instellingsfout maak ik met AVG free of Avast?

Het vervelende is echter nu dat wanneer ik een RAR bestand openmaak, ik steeds de foutmelding krijg dat er een file niet geopend kan worden.
Welke instantie geeft die melding? Windows XP of WinRar? Je zult het rar-bestand hebben gedownload, welke browser heb je op je laptop en welke op je desktop?
Of heb je hetzelfde rar-bestand naar je desktop overgezet? Heb je een screendump van die melding?

Browsers en de gehele configuratie is op desktop als laptop identiek, behalve de anti-virus.
De foutmelding komt van WINRAR(zie bijlage).
Wanneer ik exact hetzelfde betsand open op de desktop is er geen foutmelding.
Vandaar mijn vermoeden dat hier de anti-virus parten speelt.

1) Welke a-v staat er op je desktop?

2) Misschien een instelling dat archieven blokkeert, want het RAR-bestand is niet beschadigd oid, maar het lijkt me vreemd omdat het met Avast EN met AVG niet lukt, lijkt het me dat het aan WinRAR zou kunnen liggen.

Laatst bewerkt:
Zoals ik in m'n inleiding al schreef:
Op de desktop staat Norton AV
Laptop AVG free
Beide configuraties zijn precies eender voor de rest.
Nogmaals, wanneer ik hetzelfde bestand via m'n netwerk naar de desktop overhevel en open, is er niets aan de hand.
Wanneer ik het met WinZip open. Hetzelfde "gedonder".

Inmiddels WinRAR gedeinstalleerd, schoongemaakt en weer opnieuw erop gezet.
Geen resultaat.
Bij een aantal WinRAR files vliegt AVG free in de stress, terwijl Norton, Trendmicro en Panda er geen enkel probleem mee hebben.

Eerst een opmerking: je bijlage heb ik niet gezien.

Ik vraag me af of het om een beschermingsmaatregel op je laptop gaat. Want AVG bijvoorbeeld scant alleen RAR-bestanden als WinRar daartoe is geconfigureerd. Tenminste, dat is met WinZip zo, ik neem aan dat voor WinRar hezelfde geldt wat er op de AVG Support-site over wordt gezegd.

Het bewijs zou alleen te leveren zijn door op je laptop Norton AV te installeren, AVG en avast! er af en dan weer een RAR-bestand met WinRar te openen. Blijf je dan die melding houden, dan ligt het dus aan veiligheidsvoorzieningen op je laptop.

Hoe heb je DEP ingesteld, toch alleen voor essentiele Windows bestanden hoop ik? Kun je in de handleiding van je laptop iets vinden over afschermvoorzieningen?

Ik heb er nooit last van gehad.
Er heeft altijd Norton opgetsaan.
Omdat ik mijn laptop nu ook ga gebruiken als "mobiele opname studio", heb ik ieder "RAM"metje" nodig vanwege sync en ASIO voorzieningen.
Sinds AVG erop staat heb ik deze problemen dus.

Wat is DEP?

Opgelost!
In AVG free, resident Shield uitzetten.
Bestand uitpakken.
Resident Shield weer aanzetten.

Allen bedankt! :thumb:

Nope.

Het maffe is ook dat AVG om de haverklap op tilt slaat dat 'ie wat gevonden heeft, terwijl Norton, Trend en Panda er geen moeite mee hebben.
Het zal wel een goeie zijn dat AVG, maar je krijgt er af toe wel het heen en weer van.

Geintje:Stoute sites bezoeken mag niet hoor:D

Staat er bij mij ook op,maar heel zelden dat het Gilt:p

Geintje:Stoute sites bezoeken mag niet hoor:D

Staat er bij mij ook op,maar heel zelden dat het Gilt:p

Het zijn gewoon programma's die vrienden van mij maken die studeren aan de HKU, dus niets stouts aan.

@Jozo

AVG gaat zo'n beetje bij iedere WinRAR uit z'n dak.
En dat zijn GEEN gedownloade bestanden van foute site's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan