er staat verbonden maar hij heeft geen verbindin

Status
Niet open voor verdere reacties.

internettt

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
mijn vader en ik zijn gister de hele dag bezig geweest om ons draadloos internet te maken en we hebben van alles gedaan en toen er stond verbonden waren we helemaal blij. maar toen we op internet klikten stond er dat hij geen verbinding kon vinden en toen we op 'beschikbare draadloze netwerken weergeven' klikten stond onze verbinding er ook niet.

het laatste wat we deden was een IP adres invoeren maar de 'standaard gateway' en de DNS vulden we niet in omdat we eerlijk gezegd geen idee hebben wat daar moet staan.

kan het daar aan liggen?

alvast bedankt

als ik 192.168.1.1 in de browser typ staat er dat ie de website niet kan vinden

als ik 192.168.1.1 in de browser typ staat er dat ie de website niet kan vinden

Jouw router kan natuurlijk een ander adres hebben.. kijk eens wat er bij gateway staat als je naar start, uitvoeren, cmd gaat en dan ipconfig intypt

Er zou op z'n minst 0.0.0.0 of 169.x.y.z moeten staan (bij het IP adres) , anders werkt je netwerkkaart (driver) niet.

hele dag bezig geweest om ons draadloos internet te maken

... dus het was stuk?
.... of de eerste keer aansluiten, dus installeren?

Ingeval het laatste:
stappenplan wat erbij is doornemen,
en je moet bij mijn weten wel met een
VASTE kabelverbinding je router voor de
EERSTE keer aanspreken.

:cool:

... het zou ook prettig zijn indien je het
MERK van de router vermeldt.

oh ik heb iets fout gezegd ik was ff in de war.

als ik op beschikbare draadloze netwerken weergeven klik staat er wel de naam van onze verbinding en dat ie verbonden is

edit: =S nu staat het er weer niet...

ik heb op deze laptop, die wel verbonden is ipconfig gedaan en de nummers overgenomen maar bij de DNS server stond weer niets.

er stond wel bij dns achtervoegsel ofzoiets home.nl

Laatst bewerkt:
hey allemaal,

ik heb precies hetzelfde probleem, bij mij is ie verbonden, maar als ik op internet ga krijg ik alleen een blanco pagina te zien. Ik denk dat het te maken heeft met dat de computers elkaar niet zien. voor de rest laat ik ze elkaar pingen en is er ook geen verbinding .
ik heb de router ook gereset, maar de probleem bestaat nog steeds.

grtz sjaak

ik heb nu een kabel van mijn pc naar het modem aangesloten en nu doet ie het wel.

mijn vader vind het alleen iritant dat die kabel er ligt dus als iemand nog iets weet?

volgens mij is de ontvanger gewoon kapot, maar dat wilt hij niet geloven....

... dus het was stuk?
.... of de eerste keer aansluiten, dus installeren?

Ingeval het laatste:
stappenplan wat erbij is doornemen,
en je moet bij mijn weten wel met een
VASTE kabelverbinding je router voor de
EERSTE keer aanspreken.

:cool:

... het zou ook prettig zijn indien je het
MERK van de router vermeldt.

oh ik heb over deze post heengelezen =(

onze pc was gecrashed en toen werd ie gereset, eerst deed ie het wel en we hebben linksys

Doet jou draadloze verbinding het wel? Ik heb die van mij ook gereset, maar dat helpt ook niet. Ik lig nu al heel lang zonder draadloze internet.
Kan iemand me helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan