Er worden automatisch emails verzonden!

• Onderwerp starter Onderwerp starter ral
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ral

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Hallo,

ik heb weer wat vreemds met mijn pc en weet me geen raad....
Opeens gaat mijn Norton (2003) scannen en krijg ik een pop-up dat mijn bericht aan een of ander onbekend adres niet verzonden kan worden en is gestopt door Norton..
Als ik op (ok) klik komen er gelijk nog meer van dit soort berichten en dat blijft maar doorgaan..
De enige oplossing is afsluiten!
Ik heb in Outlook gekeken maar zie nergens dat ik een bericht verzend of wil verzenden!?

Iemand een idee waar dit vandaan komt?
Is dit een virus of misschien spyware?

(Pentium 3 Windows 2000 pro)

Groet,
Ral

Scan eens online op trojan's met een online virusscanner.
-------------------------------------------------------------------------
Kan je vinden op http://shareware.gostart.be
-------------------------------------------------------------------------

Kan idd een worm of virus zijn, maar je pc kan ook functioneren als open relay server, doordat je bv een mailserver hebt draaien en je deze niet goed hebt afgeschermd.

Hallo,
allereerst bedankt voor jullie reacties!

ik heb gescand met Bitdefender en deze vindt inderdaad een Trojan.small.AN..........
Deze delete hij ook gelijk maar nog voordat de scan was afgerond begon het weer opnieuw met sturen van mails..
Als er eenmaal automatische mails verzonden worden is er niets meer tegen te doen dan afsluiten en opnieuw opstarten...
Nadat je heb opgestart heb je wel ff de tijd om ea te doen voordat het weer begint..
En nu??

Groet,
Ral

Is nog niet opgelost.....:(

heb met Bitdefender an Housecall gescand en Bitdefender vindt trojan.small.AN verwijderd deze ook maar als ik paar uur later weer achter pc zit begint het feest opnieuw...

Als ik weer scan ziet Bitdefender het virus niet meer??

Word er beetje moedeloos van..

Groet,
Ral

Heb je wel je systeemherstel uitgezet tijdens de virusscan? Als je dat niet doet, dan komt die trojaan geheid weer terug.

Anders een Hijack-log plaatsen? Hier krijg je daarover duidelijke info; graag goed lezen en je log op de aangegeven plek posten.

Waar zet ik mijn systeem herstel uit?

Ga wel een log plaatsen misschien dat men daarin wat vreemds tegenkomt...

bedankt voor de tip..

Groet,
Ral

Rechtsklik op Mijn Computer en kies Eigenschappen, tabblad System Restore en aldaar System Restore (Systeemherstel) uitvinken. Ben je wel je herstelpunten kwijt maar mogelijk ook die ongein. Vergeet niet deze optie na de scan weer aan te zetten! Volg verder het advies van Nanette.

Hallo,

ik heb een logfile gemaakt! Eerst gescand met Ad-aware
en Spybot...
Ad-aware vond 1 probleem en Spybot vond niets..

Is er wat raars te zien in mijn logfile?Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 21:09:07, on 14-9-2004
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v5.00 SP4 (5.00.2920.0000)

Ik moest deze volgens de uitleg plaatsen in eigen Topic...bedoeld men hier??

Groet,
Ral

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar is een aparte sectie voor. Hier plaatsen: Klik ->Hijackthis Log's Druk daar op de knop "Plaats een vraag" en post je log. Experts helpen je vervolgens verder.

Meld aldaar ook even je probleem of verwijs middels een linkje naar dit topic.

Allemaal bedankt!

Probleem opgelost!! :thumb:

:D :p :D

Groet,
Ral

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan