Er wordt een 1 geplaatst na een include

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elizabeth F

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Hallo,

Ik ben pas begonnen met programmeren dus dit kan niet moeilijk zijn.

Ik heb als eerste een bestandje gemaakt waarmee de datum wordt weergegeven. Daarna heb ik dat bestandje opgeroepen met de functie include.

Het werkt wel maar als ik het in de browser controleer wordt er een 1 achter de datum gezet en ik weet niet waar die vandaan komt want die heb ik nergens aangegeven en als ik het include bestand test verschijnt alleen de datum. Hoe kan dit?

Tevens wordt er een foutmelding gegeven als ik een <br> plaats.

Elizabeth

Zou je de broncode van beide bestandjes hier tussen
PHP:
...
willen plaatsen?

broncode

De broncode van het include bestand is:

<?php

echo("<font size =" .h8. "> <font>\n"),date ("d-m-y");

?>

De broncode van het bestand met de include is:

<?php
echo ("<font size= ".h8." > Het is vandaag: </font>"), include("inc_datum.php");
?>

Ik denk dat het vast loopt op de H8. zoals je het er nu hebt staan denkt PHP dat het een functie is.

inc_datum.php
PHP:
<?php
echo date("d-m-y");
?>
andere bestand
PHP:
<?php
echo '<font size="8">Het is vandaag: '. include("inc_datum.php") .'</font>';
?>
In principe hoef je geen <font> in inc_datum.php te zetten aangezien je dat in het andere bestand al doet. Als je dan gewoon zorgt dat het include gedeelte tussen de <font>-tags wordt gedaan krijg je hetzelfde effect.

Ik ben er niet helemaal zeker van of die include zo in de echo gaat werken maar dat hoor ik vanzelf van je ;)

include binnen font tags

Hallo Devil,

Met die h8 gaf hij geen probleem. Als ik alleen een 8 invul zoals jij hebt gedaan geeft hij de volgende foutmelding:

Parse error: syntax error, unexpected T_LNUMBER in C:\wamp\www\basiscursus\datum.php on line 10

Die include tussen de font tags werkt ook niet, dan krijg ik de volgende foutmelding:

Warning: include(inc_datum.php</font>) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in C:\wamp\www\basiscursus\datum.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'inc_datum.php</font>' for inclusion (include_path='.;C:\php5\pear') in C:\wamp\www\basiscursus\datum.php on line 10
Het is vandaag:

Maar dat was eigenlijk ook niet het probleem, ik wilde graag weten waarom er een 1 achter de datum geplaatst wordt.

Alvast bedankt.
Elizabeth

Die 1 verschijnt waarschijnlijk omdat er iets niet goed gaat.

Ik krijg de indruk dat je niet mijn code hebt gebruikt aangezien de foutmelding aangeeft dat hij include(inc_datum.php</font>) niet kan vinden. Hier zie ik </font> binnen de include staan terwijl ik hem er echt buiten heb gezet. :rolleyes:

Ook heb ik niet zomaar de h8 gewijzigd in een 8 (De foutmelding over T_LNUMBER). Jij hebt H8 ge-escaped (buiten quotes gezet) terwijl ik hem als attribuut van de tag <font> heb neergezet. :(

Maar goed, als je van je oorspronkelijke code eens de bron bekijkt wanneer je die pagina oproept in je browser, krijg je dan ook de output die jij in je PHP-code tegen komt?

code gekopieerd

Hallo Tha Devil,

Ik heb om zeker te zijn dat de code goed is deze gekopieerd in mijn file en krijg deze foutmelding:

Warning: include(inc_datum.php</font>) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in C:\wamp\www\basiscursus\datum.php on line 10

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'inc_datum.php</font>' for inclusion (include_path='.;C:\php5\pear') in C:\wamp\www\basiscursus\datum.php on line 10
Het is vandaag:

Die acht had ik tussen dubbele aanhalingstekens staan, ik heb het echt overgenomen.

Wat de broncode bereft, de originele code heb ik niet meer maar dit is de broncode in de browser:

<body>
<br />
<b>Warning</b>: include(inc_datum.php&lt;/font&gt;) [<a href='function.include'>function.include</a>]: failed to open stream: No such file or directory in <b>C:\wamp\www\basiscursus\datum.php</b> on line <b>10</b><br />

<br />
<b>Warning</b>: include() [<a href='function.include'>function.include</a>]: Failed opening 'inc_datum.php&lt;/font&gt;' for inclusion (include_path='.;C:\php5\pear') in <b>C:\wamp\www\basiscursus\datum.php</b> on line <b>10</b><br />
<font size="8">Het is vandaag:

</body>

Groetjes Elizabeth F.:confused:

Zoals gezegd, controleer de naamgeving van het bestand dat je include.
Er staat ook een bestand genaamd inc_datum.php in dezelfde map?

Ik ben er ook achter waar de 1 vandaan kwam. De PHP-site geeft dit voorbeeld:
PHP:
//return.php
<?php

$var = 'PHP';

return $var;

?>

//noreturn.php
<?php

$var = 'PHP';

?>

//testreturns.php
<?php

$foo = include 'return.php';

echo $foo; // prints 'PHP'

$bar = include 'noreturn.php';

echo $bar; // prints 1

?>
Daar wordt een bij $bar een 1 weergegeven, dit omdat de include succesvol is verlopen.
Een return i.p.v. een echo in inc_datum.php zou dus het probleem op moeten lossen.

Probleem zo opgelost? - de include mag je niet echoën of je krijgt daar een 1-resultaat van.

Verder even opmerkingen dat gebruik van font afgeraden is.

Wat de fout in tha devils code betreft: een " betekent dat de echo wordt afgesloten, wat niet de bedoeling is. Je moet telkens een \ voor de aanhalingstekens rond de 8 plaatsen in tha devils code.

Wat de fout in tha devils code betreft: een " betekent dat de echo wordt afgesloten, wat niet de bedoeling is. Je moet telkens een \ voor de aanhalingstekens rond de 8 plaatsen in tha devils code.

Fout? Kijk even naar de quotes die ik gebruik :rolleyes:

Sorry idd had ik niet op gelet:o

De fouten komen dan gewoon door die include die daar niet tussen geëchood mag worden, zal wel opgelost zijn als die ervan tussen gehaald wordt.

<?php
echo '<font size="8">Het is vandaag: ';
include("inc_datum.php");
echo '</font>';
?>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan