Er wordt soms uit het niets een nieuwe pagina geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

fainttntt

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2012
Beste,

Ten eerste, alvast bedankt voor het helpen.
Mijn probleem is dat als ik soms (terwijl ik niet eens de muis beweeg o.i.d.) uit het niets een nieuwe pagina geopend krijg, of er wordt opeens een audio reclame (ook met google chrome uit) afgespeeld.
Soms zijn het Milka chocolade reclames en soms iets heel vaags in het Engels. Ook is er geen ritme in het afspelen van de reclames.

Met diverse virusscan programma's heb ik niks kunnen vinden.
Hieronder een aantal logjes:

*KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het op random sites (waarvan je weet, nah hier geven ze geen reclame)
of op specifieke sites?

gr,
Maxim

Nee, ik gebruik zelfs AdBlocker dus ik zou niet eens advertenties moeten ontvangen. Toen ik voor het eerst de audioreclame hoorde heb ik alles afgesloten omdat ik dacht dat het van 1 of andere website afkwam. na het sluiten van alle openstaande programma's hoorde ik het nog steeds.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het adware is. Vermoedelijk afkomstig van die :p Yahoo toolbar. Kennelijk heb je iets vergeten uit te vinken en mee geinstalleerd. Is dat zo? Zie hier weg met die Toolbar. Klikje Kwaad kan het in ieder geval niet. ;)

Het lijkt me niet dat het van een toolbar komt (staat overigens ook niet tussen programma's, dus is ook niet geïnstalleerd). De reclames worden soms uit het niets geopend in een nieuw tabblad, en soms wordt er een audiobestand afgespeeld (reclame). Dit gebeurd ook als alle programma's uit staan. Dat Yahoo toolbar dit dus doet is dus wel zeer onwaarschijnlijk.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wellicht zit het problem dieper, en ook een rootkit kan de oorzaak zijn van audio bestanden die afgespeeld worden.
Alleen mogen er op Helpmij geen logjes meer worden behandeld, maar als je RSIT en HitmanPro van het onderstaande stappenplan eens uitvoert wil ik jouw systeem wel eens verder onder de loep nemen.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=206&t=3904

Groet Maxstar

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wellicht zit het problem dieper, en ook een rootkit kan de oorzaak zijn van audio bestanden die afgespeeld worden.
Alleen mogen er op Helpmij geen logjes meer worden behandeld, maar als je RSIT en HitmanPro van het onderstaande stappenplan eens uitvoert wil ik jouw systeem wel eens verder onder de loep nemen.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=206&t=3904

Groet Maxstar

Jammer dat de optie er niet is op dit forum. Ik heb een nieuw topic gestart inclusief de gevraagde logjes via de link die Maxstar heeft gestuurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan