Er zijn geen updates beschikbaar, probeer het later nog 's

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sidi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sidi

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Hoi,

Heb meerdere XPsystemen. Via één van de computers kunnen ze allemal het internet op. ik houdt keurig de updates bij van Windows Update. Maar één van de computers doet niet meer mee. Hij is dan bezig te controleren of de juiste update software aanwezig is. Als ik dan druk op "Zoeken naar updates" krijg ik binnen de seconde een melding dat er helaas geen updates beschikbaar zijn en het de volgende keer maar 's weer moet proberen. En ik weet zeker dat er updates moeten zijn... . Iemand enig idee waarom ik op die computer geen updates kan ontvangen??

Zou kunnen maar hij heeft het altijd gedaan.;)

:D maar ook bij Microsoft zitten ze (kennelijk) niet stil.............. :D :D :D

Welke provider gebruik je? Ik kwam namelijk het volgende bericht elders tegen:
Op Tweakers wordt nu gemeld dat het inderdaad zeer waarschijnlijk aan Chello ligt...
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Nou ik heb even wat onderzoek gedaan aangaande chello en het niet kunnen updaten:
ik heb de dns server adressen genomen van xs4all:

primair:
194.109.6.66

secundair:
194.109.9.99

voor de zekerheid PC opnieuw opstarten (niet echt nodig, just to be sure)

daarna windows update opnieuw gedraaid et voila, dan werkt het...

daarna gelijk dns server adressen van chello terug gezet en wat denk je: gelijk weer de problemen met windows update. Het lijkt er dus op dat de dns servers op de 1 of andere manier roet in het eten gooien.

volgens mij hebben de posters hier met de problemen ook allemaal een chello verbinding... correct me if I'm wrong

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
Klopt, heb net contact gehad met de altijd vriendelijke helpdesk van Chello want mijn email werkt ook niet meer. Dit is nog steeds niet verholpen maar dat is een ander probleem. Hij bevestigde dat Windows zijn updates op een andere server had gezet en dat hun server (poorten) hier hoogstwaarschijnlijk nog niet op aangepast was.
Misschien is het dat, anders probeer voordat je gaat downloaden je firewall en virusscanner even uitzetten.

Groetjes Lientje

Geplaatst door gast0225
:D maar ook bij Microsoft zitten ze (kennelijk) niet stil.............. :D :D :D
Sh*t... ze worden slim...

Geplaatst door lientje.com
Welke provider gebruik je? .....

Heb een analoge verbinding met Het Net waar ik over het algemeen geen problemen mee heb. Deze verbinding wordt via een proxy doorgesluist naar de andere computers. Gebruik daarvoor het simpele maar doeltreffende programma "AnalogX". Op de hostcomputer zit een firewall (ZoneAlarm) en een mailserver die, naar het schijnt, ook als een soort firewall dienst kan doen. Dit is Winroute Pro. Ik denk dat het in de combinatie tussen die 2 zit. Op de gast computers zit geen firewall. Alleen een virusscanner. Maar dat verhaal over die DNS servers vind ik interessant. Daar ga ik even mee stoeien.

't Lag aan Winroute Pro. Nadat ik de DNS server has uitgeschakeld en de boel opnieuw opgestart, deed ie het weer.

Bedankt iedereen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan