Er zou iets mis zijn met het geheugen van mijn nieuwe laptop... maar wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oscarbonade

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2011
Ik heb vorige week een nieuwe laptop aangeschaft. Dit moest een heel goede worden die ik zeker vier jaar zou moeten kunnen gebruiken naar behoren voor mijn werk (ik werk met tekst). Nu heb ik niet zoveel verstand van specificaties en dergelijke, maar omdat ik heel tevreden ben met mijn drie jaar oude Packard Bell besloot ik het bij dat merk te houden. Met Acer bijvoorbeeld heb ik erg slechte ervaringen. Drie jaar geleden kocht ik mijn eerste laptop; een Acer Aspire. Het was een showmodel en bij het opstarten was-ie al kapot. Total loss. Oké, incident. Ik heb 'm toen omgeruild voor een model in verpakking - even wat langer wachten maar dan heb je ook wat, dacht ik. Niet dus. Een potje World of Warcraft was onmogelijk, want dan begon de laptop te ratelen en zowel beeld en geluid liepen vast. Ook kreeg ik heel vaak 'The Blue Screen of Death'. Tot slot viel mijn beeldscherm van de rest van de laptop af en hing die aan een paar draadjes. Strepen in het scherm. Te bizar voor woorden allemaal. Je begrijpt: voor mij nooit meer een Acer. De Packard Bell die ik daarna kocht bleek echter geweldig. Die is serieus in die hele drie jaar nog nooit uitgevallen. Heerlijke laptop! Hij doet het overigens nog steeds, maar ik gebruik 'm nu om lekker mee te 'knoeien'. Er lekker boven te eten en roken in bed, om films en series op te kijken, dat soort dingen. Mijn nieuwe laptop móet goed presteren omdat ik een goede computer nodig heb voor mijn freelance werk. Zonder ben ik niets. De specificaties spraken me erg aan.

Ik heb de Packard Bell EasyNote LK13-BZ-404NL gekocht. Hier zijn de specificaties te lezen.

Nu heb ik vorige week draadloos internet laten installeren, en de monteur merkte op dat er volgens hem iets met mijn geheugen aan de hand was. Hij zei dat als ik het zou merken ik gauw contact met de winkel waar ik de laptop heb gekocht op moest nemen.

Ik heb de volgende klacht: Hij heeft al een aantal keer 'gerateld'. Net als mijn Acer destijds dus! Het is bijna traumatisch voor me. En dat terwijl ik gewoon een filmpje op VLC kijk of iets op Uitzending Gemist. Als-ie dat al niet aankan... Nou ja, en dan loopt dus én het beeld én het geluid vast, als een kapotte platenspeler. De monteur waarschuwde me voor het blauwe scherm. Kortom: staan me Acer-perikelen te wachten?

Ik wil dit niet als ik net een nieuwe laptop heb. Helemaal niet natuurlijk, maar al helemaal niet wanneer ik denk dat ik een geweldige laptop heb aangeschaft voor mijn werk, met een - voor mij - goede naam (aangezien mijn vorige PB dus zó fijn was).

Nou ja, om een lang (...) verhaal kort te maken... Hoe kom ik erachter, nu, in mijn eentje, als nitwit of er iets mis is met mijn geheugen? En zíjn de specificaties van mijn laptop eigenlijk wel zo goed als ik dacht?

Laatst bewerkt:
geheugen kan je testen met een programmatje
maar ff terzijde packard bell is net zo'n flut merk als ACER hoor
ik zou snel naar de winkel terug gaan
om het geheugen te testen heb je memtest http://www.memtest.org/

ik snap dat je heel tevreden kan zijn over een merk, maar om je een beetje uit je droom te helpen: ik hoop dat je weet dat acer in 2007 packard bell heeft overgenomen?

als er problemen zijn met een nieuwe laptop, sowieso meteen teruggaan en alles laten uitzoeken. valt gewoon binnen de garantie. dmv software wat testjes draaien zoals hierboven genoemd is natuurlijk onzin... als jij merkt dat een laptop niet naar behoren functioneert, gewoon teruggaan en niet eens zelf mee knoeien. helemaal als de laptop nieuw is en binnen de garantie valt.

op dit moment is asus een van de sterkere merken in de laptopmarkt, dus mocht je hem om deze reden willen omruilen zou je daar eens naar kunnen kijken.

Laatst bewerkt:
Hmm, ja, ik wist wel dat Acer PB heeft overgenomen... maar ik zag het toch nog een beetje los van elkaar i.v.m. mijn ervaringen. Echter, ik ben nu wel een beetje klaar met beide merken. Ik heb helemaal geen zin in een traject om te kijken wat er mis met de laptop is en zo, ik ben gewoon best wel afgeknapt. Hij moet het metéén goed doen. Dan maar een honderdje meer neerleggen voor inderdaad een Asus. Ik dacht al aan een Asus maar ik weet nooit zo goed voor welke variant ik dan zou moeten gaan.

Ik zal vanavond die memtest eens proberen... Maar zoals ik zei, ik ben eigenlijk gewoon afgeknapt nu. Ik hoef hier inderdaad niet tevreden mee te zijn. Misschien kan ik ergens anders op dit forum vragen welke laptop (van Asus. Of HP. Een goed merk :')) voor mij persoonlijk echt goed zou kunnen zijn.

Trouwens, weten jullie een beetje wat Acer en PB zo verkeerd doen? Besparen ze op iets heel cruciaals of zo? Wat gaat er mis bij deze laptops?

geen idee, waarschijnlijk proberen ze zoveel mogelijk geld over te houden? ik snap acer sowieso niet want ze gaan absoluut niet mee met de tijd. blijven bij de keyboards met ruimte tussen de toetsen waar al je eten invalt, slechte plastic behuizingen etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan