• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eredivisie Ranking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mappendief

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een ranking gemaakt voor de Eredivisie. Alleen als ik nu de uitslagen bij de wedstrijden plaats, zou ik graag willen zien dat die direct de standen bijwerkt. Ook wil ik wel dat NAC Breda standaard 1 punt in mindering krijgt.

Is dit mogelijk?

Zie de bijlage!

Groet,

Jeroen
Mappendief
Excel-beginner

Bekijk bijlage rank eredivisie.rar

Laatst bewerkt:
Nee, ik moet gewoon een ranking met de 18 voetbalclubs van de Eredivisie seizoen 2010/11! Begijp je?

mappendief,

je plaatst een bestand met de vraag om deze te sorteren.

ik zoek er een formule bij.

(heb hem i.v.m. de grootte niet geplaatst).

wat me opvalt is dat het werkblad (zonder formule) via een macro de stand automatisch aanpast!!!!

wat is dan nu eigenlijk de vraag?

Ik wil dus dat hij de ranking niet aanpast doordat ik de gegevens verander, maar doordat ik de scores toevoeg. Wel bij NAC Breda -1 punt. Kan dit of niet?

bij post 1 vraag je

HTML:
Ik heb een ranking gemaakt voor de Eredivisie. Alleen als ik nu de uitslagen bij de wedstrijden plaats, zou ik graag willen zien dat die direct de standen bijwerkt. Ook wil ik wel dat NAC Breda standaard 1 punt in mindering krijgt.

bij post 3 vraag je
HTML:
Nee, ik moet gewoon een ranking met de 18 voetbalclubs van de Eredivisie seizoen 2010/11! Begijp je?

bij post 5 vraag je
HTML:
Ik wil dus dat hij de ranking niet aanpast doordat ik de gegevens verander, maar doordat ik de scores toevoeg.

in mijn beleving zijn dit 3 verschillende vragen.
je zult duidelijker moeten communiceren, anders gaat je dit niet lukken.

Ik heb een ranking zoals je kan zien in het rarbestand van bericht #1. Echter moet de ranking dus zo worden gemaakt dat ik alleen de scores hoef in te voeren op een ander blad, en dat hij dan dus standaard de gegevens bijwerkt.

Ik heb wel even een voorbeeldje, alleen is die d.m.v. VBA-codes gemaakt. Als je hem wilt hebben moet je me maar even een PM sturen met je mail-adres, want hij is ± 30 kb te groot om hier te plaatsen. Als ik je mail-adres heb mail ik het je wel eventjes.

Groet,

Jeroen

Bedankt, ik denk dat dit nu opgelost is, ik zal vanavond kijken of dit klopt. Zo ja, dan markeer ik het als opgelost.

Ik was dus eigenlijk op zoek naar zoiets als in de onderstaande bijlage. Het enige verschil is alleen dat de doelslado's niet kloppen. De doelsaldo's moeten zo zijn als in Blad: "Stand data". Is dit mogelijk, en zo ja: Hoe?

Groet,

Jeroen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan