ereg is verouderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem op mijn website. Als mensen het contact formulier in vullen wordt dat netjes naar mijn email adres gestuurd alleen staat er op de website dan : Warning: preg_replace() expects at least 3 parameters, 2 given in /home/deb57358/domains/fotostudiolinda.nl/public_html/contact1.php on line 104

De script in dreamweaver ziet er als volgt uit: if(preg_replace("/^.+@.+\\..+$/i", $_POST[your_jss29s]))

Wat moet ik daar nu aan veranderen?

Wie helpt mij. Ik heb er geen verstand van, dus svp als je het weet duidelijk aangeven. Alvast bedankt

Groet Teun

De omschrijving van preg_replace() is als volgt:
mixed preg_replace ( mixed $pattern , mixed $replacement , mixed $subject [, int $limit = -1 [, int &$count ]] )
Het verwacht 3 parameters, in jouw stukje code staan er maar 2.

Wat je nu hebt is een $pattern en een $subject op de plek van $replacement, je mist dus een $replacement.

Wat wil je exact bereiken met de preg_replace()?
Ik vermoed dat je wilt controleren of de persoon een geldig e-mailadres heeft ingevuld.

Daarvoor zul je preg_match() moeten gebruiken.

Hallo,

Nee. Er staat in Dreamweaver eigenlijk dit: if(ereg("/^.+@.+\\..+$/i", $_POST[your_jss29s])) Het script controleert of de email verzonden is. Dat doet het wel, maar er staat op de site zelf deze mededeling bij: Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/deb57358/domains/fotostudiolinda.nl/public_html/contact1.php on line 104 Een verouderde functie dus. maar wat nu om dit weg te krijgen.

Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan