Hallo iedereen,
mijn functie check mail blijkt niet te werken.
de fouten op lege velden geeft hij wel maar als ik een email intyp die niet voldoet volgens "eregi" verzend hij toch ook de gegevens.
dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn.
Kan er mij iemand helpen?
alvast bedankt
mijn functie check mail blijkt niet te werken.
de fouten op lege velden geeft hij wel maar als ik een email intyp die niet voldoet volgens "eregi" verzend hij toch ook de gegevens.
dit kan uiteraard niet de bedoeling zijn.
Kan er mij iemand helpen?
alvast bedankt
PHP:
<?php
include('connect.php');
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
$voornaam = $_POST['voornaam'];
$naam = $_POST['naam'];
$email = $_POST['email'];
$sub = $_POST['sub'];
function checkmail($mail){
$email_host = explode("@", $mail);
$email_host = 1;
$email_resolved = gethostbyname($email_host) ;
if ($email_resolved != $email_host && eregi("^[0-9a-z]([-_.~]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,4}$",$mail));
return 1;
}
if($sub == 'inschrijven'){
if($voornaam != '' AND $naam != '' AND $email != '' AND checkmail($email) == 1){
$query ="INSERT INTO `nieuwsbrief` (`voornaam`, `naam`, `email`) VALUES ('$voornaam', '$naam', '$email')";
mysql_query($query) or die (mysql_error());
echo '<div class="phpsuccess"><center>Dank u voor uw inschrijving!</center></div>';
//include ("nieuwsbrief.php");
}else{
echo '<div class="phperror"><center>Gelieve alle gegevens correct in te vullen!</center></div>';
}
}elseif($sub == 'uitschrijven'){
if($voornaam != '' AND $naam != '' AND $email != '' AND checkmail($email) == T1){
$query ="DELETE FROM nieuwsbrief WHERE voornaam = '$voornaam' AND naam = '$naam' AND email = '$email'; ";
mysql_query($query) or die (mysql_error());
echo '<div class="phpsuccess"><center>U bent succesvol uitgeschreven!</center></div>';
}else{
echo '<div class="phperror"><center>Gelieve alle gegevens correct in te vullen!</center></div>';
}
}
}
?>