Erg hoge temperaturen bij grafische chip

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milenko

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo,
sinds kort is mijn GFX ineens erg warm... Voorheen was hij in idle status tussen de 50-60 graden, maar nu loopt dat op naar 80. Voorheen was het ook zo, wanneer ik een spel ging spelen, ging hij tussen de 80 en 90 zitten, nu loopt hij van ongeveer 85 op naar boven de 100.

Weet iemand misschien hoe dit kan? Hier een paar dingen die het niet kunnen zijn:
- Stof, ik heb het al schoongemaakt
- genoeg ruimte, ik heb de kast open liggen om nog een beetje de temperatuur laag te houden (75 graden...) en ja, hierbij let ik wel op de stof.

Zelf dacht ik dat ik het beste iets van nieuwe koelpasta ertussen kon doen, maar misschien weet iemand iets beters?

M.v.g. Milenko

Om welke kaart gaat het precies?

Een kast open zetten zal niet super veel helpen. Je kunt beter kijken naar de airflow. Dus voorkant koude lucht naar binnen laten gaan en aan de achterkant warme lucht er uitblazen.

Het gaat om de kaart NVIDIA GeForce GT 220.

Over de airflow, er gaat geen lucht van de voorkant naar binnen, wel wordt er 2 keer aan de achterkant warme lucht uitgeblazen. Maar ik vind het zo vreemd, omdat het voorheen niet zo was, het is sinds vanavond.

Mijn beeldscherm viel soms ook uit, waardoor ik mijn pc opnieuw moest opstarten (ik kon hem niet meer aankrijgen) Dit komt zeker ook door de hoge temperaturen?

Ik heb nu de resolutie van mijn beeldscherm een stuk lager gezet. Dit werkt wel, de temperatuur is nu iets lager, alleen is het niet zo fijn werken.

Iemand een oplossing?

Is er misschien iemand met een oplossing? Het wordt er nu niet beter op, temperaturen lopen soms op tot 100 - 105 graden als ik een spelletje doe. Als hij rond de 107 komt, valt mijn beeldscherm uit.

zit de koel blok er goed op?
is het fannetje kapot?
zijn je instelling verranderd?

Dit is niet het geval. Er zit namelijk een kleine fan op mijn videokaart die de grafische chip zou moeten koelen. Deze draait zoals altijd. (soms iets harder dan eerst)

Wel kreeg ik een keer de instelling voor ClearType. (iets van windows dat de tekst beter weergeeft) het kan best zijn dat het hierdoor kwam, maar ik heb die instellingen al een keer op minimaal gezet, maar helaas zonder resultaat. De temperatuur blijft dan ook nog sowieso boven de 90 graden als ik een spelletje speel.

De spelletjes draai ik ook op minimale prestaties en met een lagere resolutie dan eerst. Dit scheelt wel 2 á 3 graden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan