erg hoog

• Onderwerp starter Onderwerp starter brits
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brits

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
ik heb sins kort het programma mbm 5.3.5.0 geinstalleerd.
ik heb het programma naar mijn pc geconfigureed en tot mijn grote verbasing geeft de temp senor een temp van 68graden aan en mijn fan draait maar op ongeveer 3200rpm.
volgens mijn is er nu iets fout in het programma of kan deze temp echt in mijn pc zijn.

brits

Ik dacht dat je de temp alleen in de BIOS kon aflezen aangezien die er controle over heeft, maar goed.

Bedoel je een temp van 68 graden in de kast of van de processor?

Geval 1: zeer onwaarschijnlijk. Een kasttemperatuur van 68 graden daar zou de processor alleen al van smoren en het zou een echte potkachel in de huiskamer zijn :eek:

Geval 2: heel goed mogelijk opzich. En nergens om je druk over te maken. Zo rond de 80 graden moet je je zorgen gaan maken want dat wordt te riskant. Maar als de BIOS goed is ingesteld schakelt ie auto uit zodra er een limiet overschreden wordt...

kan het ook zijn dat mijn fan kapot is of het niet goed doet wat ik heb mijn kast pas geleden stofvrij gemaakt.

brits

Hebben we het nu over je systeem met intel celeron?

Lijkt mij dat de waarde niet juist is.
Check eerst eens je bios op hoeveel graden die staat.
Probeer eens een ander progje bijvoorbeel speedfan en ook aida kan de temperatuur uitlezen.

Is dit progje voor jouw mobo wel geschikt?

speedfan slaat iedere keer vast als ik hem opstart en aida32 geeft een temp van 13graden aan (dat is volgens mij niet goed).

brits

Kijk dan eens in je bios, nadat je een tijdje hebt gecomputerd, start je even opnieuw op om in de bios te kijken.
Ik weet niet of het op jouw mobo ook mogelijk is, maar de mijne is beveiligd zodat ik niet KAN opstarten als de fan het niet doet.

Het lijkt mij een verkeerde waarde.

Is je systeem overgeklokt, want anders krijg je niet zo'n hoge temperatuur.
Er moeten dan zaken kapot zijn of de uitlezing is fout.
Is de temperatuur wel in Celsius en niet in Fahrenheit, want dan is het en mooie waarde.

Geplaatst door brits
speedfan slaat iedere keer vast als ik hem opstart en aida32 geeft een temp van 13graden aan (dat is volgens mij niet goed).
brits
Nee dat het niet goed is, hebben we je hier al aan gegeven.;)
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=135082

Gaat het nog steeds om deze pc?
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=135198

Dan zou ik nog steeds wel ff het screenshotje willen zien.:D

Idd zoals aangegeven ff in het Bios kijken wat nou je temperatuur is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan