erg lang wachten

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnst

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Hallo allemaal,

Ik heb het nou op twee van m´n eigen pc´s en op een pc van een kennis: windows xp start op en heeft daarna ongeveer 2 a 3 minuten nodig voordat het zandlopertje verdwijnt en er eindelijk gewerkt kan worden.
Ik heb op alle pc´s gekeken of het aan de mee-opstartende progs ligt, en ook uren tobben met msconfig levert niets op. Spyware staat volgens adaware ook niet op de pc´s.
Ik ben dan wel een redelijke computer freak, maar nu weet ik het echt niet meer. Wie helpt mij???????

Groetjes Martijn

Hoi,

je zou kunnen proberen om met het programma bootvis de opstarttijd wato korter te kunnen maken.

Ook zou je in msconfig even kunnen controleren welke programma's er zoal meegestart worden.

Niet noodzakelijke programma's zul je natuurlijk uit kunnen schakelen

Scant hij misschien na iedere start op spyware? Dit vertraagt ook.

ik heb het 1x gehad en dat was vrij kort na de installatie van Windows en nog terwijl ik bezig was het systeem te "tunen".

Later bleek (helaas weet ik niet meer exact welke software verantwoordelijk was....) dat na de installatie van een pakket drivers van reeds door Windows opgepikte hardware het probleem over was.

Misschien.................

Welke software gebruik je?
En dan met name gebruik je nav of nis?
zoja, dan zou daar het probleem kunnen liggen.
Meest makkelijke oplossing is deinstalleren en opnieuw installeren. Soms is het probleem dan over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan