Erg langzame Homeplug internet verbinding, connectie wel goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dktay

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2011
Beste leden,

Ik heb al een tijdje dit probleem en ben laatst overgestapt op Alles in 1 Plus van Ziggo (in de valse hoop dat dit mijn probleem zal verhelpen, maar tevergeefs)
Ik heb nu een oude Homeplug kit van Sitecom, namelijk de LN-500 (waarschijnlijk de eerste in zijn soort). Snelheid is 85Mbps. Ik heb een adsl aansluiting en ik gebruik Windows 7. Ik gebruik de firewall van avast antivirus en de Windows Firewall en waarschijnlijk ook de firewall in ze Ziggo modem (Ubee).
Ik heb in het verleden gespeeld met de TCP/IP Optimizer, maar destijds weinig verschil gemerkt in snelheid en het maar gelaten.
Nu haal ik belachelijk lage downloadsnelheden, terwijl de upload gewoon op volle kracht werkt.

Er is ook software bij de Homeplug adapters meegekomen, en die duiden tot mijn verbazing aan dat ik normale connectie heb, op degelijk snelheid dus.

verbinding.png

Ik heb al een tijdje de vermoeden dat het aan instellingen ligt, en waarschijnlijk ook toen ik geknoeid had met de TCP/IP instellingen. Ik heb gezocht hoe ik dat kon resetten, gevonden hoe en ook gedaan, maar het haalde ook niets uit.

Ik heb nu geen idee meer aan wat het kan liggen, want de onderlinge verbinding tussen de 2 Homeplug adapters is gewoon goed, en de uploadsnelheid is ook goed, maar alleen de download snelheid is belachelijk laag.

Iemand enige suggesties/ideeën?
Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
26 Mbps is ongeveer gelijk aan 3MB/s. Veel sneller zal het niet gaan. Je zult toch echt een nieuwe set moeten kopen wil je de 40MB van Ziggo kunnen verwerken.

Inderdaad, was ik vergeten na te checken.
Het wordt dan dus toch een nieuwe set.
Bedankt voor de opheldering!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan