Erg traag internet met Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henke

Verenigingslid
Lid geworden
7 dec 2004
Ik heb op mijn desktop PC in Dual Boot Vista geinstalleerd op een nieuwe schijf om het een beetje uit te proberen.
In het begin draaide het internet, zowel met IE7 als met Firefox prima. Ik zag geen verschil met XP. Na korte tijd, ca 2 dagen is het werken op internet een ramp, steeds traaaaager geworden.:confused:

Het is nu zo dat op mijn laptop (zelfde modemaansluiting via router) een pagina open in 1,65 sec. dit op mijn desktop PC 25,3 sec duurt voordat de gehele pagina klaar is. (met Firefox)
Met IE7 is het helemaal een ramp.
Als ik opstart met XP werkt het internet als een speer met beide browsers.

Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen en wilt mij helpen? (ja , aan Vista?);) Instellingen?

Kijk je netwerkverbindingen onder Vista eens goed na, gebruik als leidraad bijgaande Handleiding over (draadloze) netwerken.
De router-instellingen komen daarin ook aan de orde.

Hmm, de instellingen zijn in ieder geval voor gebruik met XP in orde . Met XP als besturingssysteem werkt het internet super snel.

Het probleem zit hem als ik opstart met Vista. Moeten de instellingen dan plotseling anders zijn?:rolleyes:
(dan zou je nooit een dual boot systeem kunnen installeren, als je telkens de instellingen moet aanpassen)
O.K. ik weet niet waar het probleem zit!

Hmm, de instellingen zijn in ieder geval voor gebruik met XP in orde . Met XP als besturingssysteem werkt het internet super snel.

Het probleem zit hem als ik opstart met Vista. Moeten de instellingen dan plotseling anders zijn?:rolleyes:
(dan zou je nooit een dual boot systeem kunnen installeren, als je telkens de instellingen moet aanpassen)
O.K. ik weet niet waar het probleem zit!

Zelf heb ik vista 64 ultimate en ik ondervind deze problemen niet echt. Bij mij is het juist windows XP dat het trager doet als ik b.v. newsleecher gebruik of internetpagina's open. Windows vista heeft meer standaardprogramma's die ook voor internetapplicaties van toepassing zijn. Schakel de firewall eens uit (goed uit!). Internet heeft ook een beveiligde modus die je ook even uit kunt zetten (bij wijze van test). Verder is bekend dat de netwerkfunctionaliteit onder vista bagger is als je tegelijkertijd muziek afspeelt. Misschien helpt dit iets?

Nee dit helpt niet echt.:confused:

Ik speel geen muziek af tijdens internet en in de veilige modus werkt het internet super snel.
In XP werkt het ook super snel, behalve in Vista niet. Dus gewoon maar XP blijven gebruiken?

Misschien dat (onder Vista) het uitschakelen van IPv6 helpt. IPv4 en IPv6 tegelijkertijd werkend wil wel ´ns problemen geven.

Ga in het scherm netwerkverbindingen naar je lan of wireless verbinding, klik hierop met je rechtermuisknop, kies eigenschappen.
Dan opent het scherm "eigenschappen voor netwerkverbinding".

Staat IPv6 aangevinkt?

- Zo ja; deze vink verwijderen door er op te klikken. :)

ipv6uit.jpg

Ja, heb ik ook al ergens gelezen maar helpt niet mijn probleem op te lossen.
Lastig probleem volgens mij:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan